جلال‌زاده با اشاره به اینکه در زمینه جابه‌جایی مسافر نیز در سال ۹۸ یک میلیون و ۸۸۷ هزار نفر مسافر جابه‌جا شدند، اظهار کرد: در ۹ ماه امسال با توجه به شیوع کرونا در بحث جابه‌جایی مسافر ۳۵ درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم. وی با بیان اینکه در موضوع ترانزیت نیز رشد خوبی را در استان شاهد بودیم، افزود: در پایانه مرزی ماهیرود ۲۰ هکتار عرصه که شامل سالن‌های تجاری، مسافری و خدماتی است و آمادگی کامل برای انجام خدمات و ارائه خدمات به‌صورت شبانه‌روزی را دارد، به رشد صادرات و توسعه منطقه کمک می‌کند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های این اداره در زمینه نگهداری راه‌ها، روکش‌های آسفالت، تعریض محور و نگهداری جاده‌ها انجام می‌شود، گفت: همچنین همکاران ما در طرح‌های مختلف اعم از سفرهای نوروزی، تابستانی و زمستانه خدمت‌رسانی می‌کنند. جلال‌زاده اظهار کرد: درخصوص نگهداری راه با توجه به وسعت استان و بارندگی‌هایی که صورت گرفت، آسیب‌هایی به رویه جاده‌ها وارد شد. همکاران ما اقدامات زیادی انجام دادند و به این منظور به‌دلیل کمبود اعتبارات به سوی روش‌های نوین روکش آسفالت حفاظتی پیش رفتیم. وی با اشاره به اینکه درخصوص انجام روکش میکرو خراسان‌جنوبی حرفی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: به این منظور در سه ماه اول امسال استان برتر و در ۶ ماه اول جزو ۵ استان برتر بودیم.

جلال‌زاده با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در اجرای نوارهای لغزنده نخستین استان کشور بودیم، یادآور شد: این امر کاهش سطح تصادفات و تجاوز به چپ را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه نصب، تعمیر تابلوهای اطلاعاتی و به‌روزرسانی تابلوها در جاده‌های استان انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی استانی کویری است و کویر برای کاربران جاده خسته‌کننده است، در بحث شیب شیروانی عملیات خوبی انجام شد و جهش بالایی در ایجاد شیب شیروانی‌ها داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: اجرای طرح ملی ابرار با هدف بهره‌گیری از امکانات، ماشین‌آلات، کاهش هزینه و افزایش سرعت عمل در تکمیل و ساخت راه‌های روستایی به‌صورت جهادی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شده است.

جلال‌زاده اظهار کرد: به منظور اجرای این طرح، علاوه بر راه‌هایی که دارای قرارداد احداث در حوزه راه‌وشهرسازی استان‌ها است جمعا ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور طی مدت یک‌سال تکمیل شده است. وی با بیان اینکه امسال در طرح ابرار برای خراسان‌جنوبی ۱۰۳ کیلومتر راه روستایی پیش‌بینی شده است که تاکنون به ۱۳۷ کیلومتر رسانده‌ایم، خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۵ درصد اجرایی شده است.