عرفان مومن‌پور، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان در این نشست اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی به‌عنوان یکی از اهرم‌ها و حلقه‌های اصلی زنجیره کیفیت منابع آب استان همواره در کنار این شرکت حضور داشته و بیش از پیش از همکاری این مجموعه سپاسگزاریم. 

وی با تاکید بر لزوم وجود این تفاهم‌نامه افزود: هرچند که قسمت‌هایی از این تفاهم‌نامه عملیاتی شده و اکنون درحال اجرا است اما ضرورت هم‌افزایی ظرفیت‌های این دو دستگاه به‌منظور ارتقای کیفیت آب استان ما را بر این داشت تا این تفاهم‌نامه به‌صورت جامع‌تر و موشکافانه‌تری بررسی شود و در نهایت به مرحله عقد و امضای دو طرف برسد.

مومن‌پور با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه‌های کردستان و لزوم استفاده از آن برای توسعه استان درباره موضوع همکاری در تفاهم‌نامه یاد شده اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی می‌تواند به‌عنوان یک رکن اصلی کیفیت منابع آب استان همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی در راستای پایش کیفی آلاینده‌های منابع آب سطحی و زیرزمینی، همچنین ارتقای هرچه بیشتر کیفیت آب به‌عنوان فوریت اصلی آب استان، در قالب تفاهم‌نامه مذکور نقش مهمی ایفا کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان در پایان توسعه همکاری‌های بین سازمانی و به‌ویژه برقراری ارتباط اثر بخش بین شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه علوم‌پزشکی را یکی از عوامل اصلی بهینه شدن بهره‌وری این شرکت قلمداد کرد.

رئیس دانشکده بهداشت محیط با اشاره به نیاز پایش و نمونه‌برداری‌های متعدد، اظهار کرد: این مهم نیازمند ارتقای کمی و کیفی در بحث نیروی انسانی و تجهیزات آزمایشگاهی خواهد بود و این ضرورت عقد تفاهم‌نامه بین دو دستگاه را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه باید کمک کند تا پایش آب استان با کیفیت و سرعت بیشتری پیش رود و هدف ما از طرح این تفاهم‌نامه این است که به‌ویژه دانشکده بهداشت بتواند با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات این مجموعه در کنار سایر دستگاه‌ها به ارتقای کیفیت آب استان کمک و این را نیز با همکاری شرکت آب منطقه‌ای کردستان تسریع بخشد. 

رضا رضایی ضمن یادآوری افزایش ورود آلاینده‌ها به منابع آب استان، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های متولی باید زمینه‌های افزایش کیفیت آب استان را در دستور کار خود قرار دهند.