محمدرضا صفا با اشاره اهمیت بسیار بالاى سرمایه‌گذارى بخش‌خصوصى در حوزه بندرى و دریایى اظهار کرد: بنادر و به‌ویژه بنادر جنوبى کشور از نظر جذب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصى شرایط مطلوبى دارند و ایجاد فضاى رقابتى در کنار حمایت‌ها و تسهیلات ارائه شده از سوى سازمان بنادر و دریانوردى موجب شده است تا شاهد رونق بنادر ایران و ایجاد فرصت‌هاى شغلى باشیم.

وى ادامه داد: بخش‌خصوصى توان رقابت در حوزه صنایع دریایى را دارد و در این بین ضرورت دارد دولت و حاکمیت با لحاظ حمایت‌هاى لازم، ارائه تسهیلات مناسب و پشتیبانى کافى، شرایط را براى حضور طولانى‌مدت بخش‌خصوصى در بنادر ایران فراهم کنند.

رئیس اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى بندرعباس با بیان اینکه بخش‌خصوصی در حوزه بندری و دریایی تجربه‌مناسبی دارد، اظهار کرد: در زمینه شناورهای بالای هزار تن با هماهنگی بانک‌های عامل شرایط مناسبی فراهم شده است و حتی می‌توان در زمینه شناورهای بالای ۵ هزار تن چنین رویه‌ای را دنبال کرد؛ در این حوزه آورده بخش‌خصوصی ۳۰ تا ۶۰ درصد است و بقیه اعتبارات از سوی دولت تامین می‌شود، این نشان می‌دهد دولت در حوزه صنایع دریایی به بخش‌خصوصی اعتماد دارد. وی با اظهار امیدواری نسبت به تحولات هرچه بهتر به‌منظور فعالیت بخش‌خصوصی در حوزه بندری و دریایی گفت: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه دریایی و بندری در کشور وجود دارد و زیرساخت‌های بسیاری در این زمینه به‌وجود آمده است، از این‌رو باید بتوانیم شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببریم که با جذب سرمایه بخش‌خصوصی شاهد رونق بیش از پیش بنادر باشیم.

صفا با اشاره به کاهش تصدی‌گری دولت در امور اقتصادی افزود: دولت صرفا سیاست‌گذاری و نظارت را در دستور کار قرار دهد و با حمایت و پشتیبانی لازم از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی، فعالیت‌ها را پیش ببرد.

رئیس اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى بندرعباس با تاکید بر اینکه توسعه صادرات غیرنفتی از مسیر بنادر یکی از مهم‌ترین مسائل برای رونق اقتصادی کشور است، گفت: خوشبختانه به این منظور گام‌های بسیار خوبی برداشته شده و فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته است. وی اظهار امیدواری کرد: بیش از هر زمان دیگر با دوری از اقتصاد نفتی، در مسیر اقتصاد دریامحور و توسعه صادرات غیرنفتی حرکت کنیم.