در این نشست که با حضور کسری غفوری، مدیرعامل فولاد خراسان و سردار سلیمانی فرمانده تیپ مستقل زرهی ٢١ امام رضا(ع) در فرمانداری فیروزه برگزار شد، دو دستگاه پیشرفته سونوگرافی و لاپاراسکوپی که به مبلغ ۵/  ۲ میلیارد ریال خریداری شده توسط فولاد خراسان برای تجهیز مرکز تخصصی دام سبک شهرستان تحویل فرمانداری فیروزه شد.

کسری غفوری، مدیرعامل مجتمع فولادخراسان در این مراسم با اشاره به اینکه همان‌طور که چرخ صنعت منطقه را می‌چرخانیم، وظیفه داریم مسوولیت‌های خود را نسبت به جامعه پیرامون انجام دهیم، افزود: درخواست‌های مختلفی از فولاد خراسان به‌عنوان «معین اقتصادی» نیشابور و فیروزه می‌شود که نیازمند اولویت‌بندی است و طبعا مواردی که اساسی‌تر و مبتنی بر دانش و اصول علمی باشد در اولویت قرار دارد.

غفوری با بیان اینکه خودم را یک نیشابوری و فیروزه‌ای می‌دانم و برای آن تلاش می‌کنم، افزود: اگر ‌ادعا می‌کنیم سومین قطب فولادسازی کشور هستیم، باید بدون منت فضایی ایجاد کنیم که کارکنان و افرادی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با این مجتمع ارتباط دارند همگام با ما رشد کنند و به همین منظور سعی کرده‌ایم هر هفته یک اقدام تاثیرگذار در بخش‌های مختلف داشته باشیم.  وی‌‌ با اشاره به اقدامات مجتمع فولادخراسان به‌منظور توانمندسازی چند مجموعه در حوزه آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و مراکز ترک اعتیاد خاطرنشان کرد: در حوزه ورزشی کمک‌های نقدی به مجموعه‌های ورزشی داشته‌ایم و به بحث تیم‌داری حرفه‌ای ورود پیدا کرده‌ایم.

فرماندار فیروزه نیز در این‌ مراسم گفت: در دوره جدید مدیریت مجتمع فولاد خراسان اقدامات درخشانی در حوزه ایفای مسوولیت‌های اجتماعی این مجتمع به‌عنوان «معین اقتصادی» فیروزه انجام شده و همکاری‌های موثری در قالب طرح‌های علمی و کارشناسی شده شکل گرفته است.

ابوالفضل حکیم‌پور با اعلام اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم فیروزه دامدار هستند، افزود: متاسفانه به‌دلیل بهره‌وری پایین دامداری سنتی در فیروزه نه تنها دامداری برای مردم سودمند نبوده بلکه هزینه‌هایی نیز در پی داشته که برای حل این مشکل با همکاری مجتمع فولاد خراسان «طرح ارتقای بهره‌وری دام سبک» در فیروزه محقق شد.

وی یادآور شد: در اجرای طرح ارتقای بهره‌وری دام سبک دوره‌های آموزشی و توجیهی برای روستاییان داوطلب انجام و این طرح وارد فاز اجرایی شد و در مرحله دوم با مساعدت مدیرعامل مجتمع خراسان امکان تجهیز مرکز تحقیقی و تخصصی دام شهرستان فراهم شد. با اجرای این طرح شهرستان فیروزه تبدیل به «قطب اصلاح نژاد دام»‌ می‌شود و شاهد تحولی عظیم در معیشت خانواده‌های روستایی خواهیم بود و از هم‌اکنون چند روستای دیگر متقاضی اجرای این طرح هستند و در نوبت قرار گرفته‌اند. فرماندار فیروزه گفت: همزمان با اجرای این طرح‌، دوره‌های افزایش مهارت‌های رفتاری برای توانمندسازی زنان هم برگزار می‌شود.

فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا(ع) نیز در این نشست ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل مجتمع فولادخراسان از ارتقای بهره‌وری مشاغل بومی، رویکرد مسوولیت‌پذیرانه فولاد را نسبت به توانمندسازی جامعه پیرامونی ارزشمند توصیف کرد.

سردار حسین سلیمانی افزود: اقدامات اقتصادی و محرومیت‌زدایی که این‌ مجتمع در منطقه انجام می‌دهد بسیاری از معضلات امنیتی را از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر اهدای به موقع این دستگاه‌های پیشرفته‌ را از طرف مجتمع فولاد خراسان به مردم فیروزه می‌توانیم طی چند ماه آینده در منطقه مشاهده کنیم.