مرآتی مصرف انرژی در استان را ۲ میلیون و ۸۶۸ کیلووات ساعت اعلام کرد و افزود: اکنون حدود ۷۹۵ هزار مشترک در شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد مشترک، ۶۶۰ هزار مشترک دارای تعرفه خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ادامه گفت: اکنون ۱۶۵ هزار خانوار روستایی در استان دارای اشتراک برق هستند و تعداد روستاهای دارای برق در استان نیز به ۲ هزار و ۵۴۴ روستا می‌رسد که نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. وی در ادامه افزود: کنتورهای هوشمند طرح فهام این شرکت در استان در سال‌جاری به ۵ هزار و ۳۷۰ دستگاه افزایش یافته است و کنتورهای هوشمند آب و برق نیز یک‌هزار و ۱۸۰ دستگاه است. مرآتی اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته سال‌جاری بیش از ۱۳هزار اشتراک به مشترکان اضافه شده است. همچنین طی این مدت ۱۰روستا نیز به روستاهای برقدار استان اضافه شده است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه، ۱۰ درصد مصرف انرژی برق کرمانشاه نسبت به سال قبل در این فصل افزایش یافته است، اظهار کرد: اگر هر مشترک یک لامپ ۱۰۰ وات محل کار یا منزل خود را خاموش کند، یقینا خاموشی برق نخواهیم داشت. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اظهار کرد: حدود ۴۰درصد از مصرف گاز کشور در نیروگاه‌های تولید برق مصرف می‌شود و هر مترمکعب گاز حدود ۳۷ کیلوات ساعت انرژی برق تولید می‌کند. وی همچنین از یک در میان کردن چراغ‌های روشنایی معابر داخل شهرها به تعداد ۳۹ هزار چراغ و به قدرت صرفه‌جویی شده ۴۶۴ مگاوات خبر داد و گفت: خاموش شدن یک چراغ ۲۵۰ وات خیابانی در حدود ۳۶ کیلوات ساعت در ۲۴ ساعت صرفه‌جویی انرژی دارد و این به معنی صرفه‌جویی در یک مترمکعب گاز است. مرآتی با ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از خاموشی برق مشترکان استان، اضافه کرد: خاموش کردن معابر بین شهری به قدرت ۴ مگاوات، اجرای برنامه‌های تبلیغاتی مدیریت مصرف از طریق رسانه و جراید، به مدار آوردن دیزل‌های ژنراتور امور توزیع برق و مکاتبه با اداره‌های کل استان برای صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز از دیگر اقدامات این شرکت در زمستان ۹۹ است.