وی اضافه کرد: ستاد خیرین شهر-یار که دبیرخانه آن در حوزه اقتصادی تشکیل شده است، براساس مصوبه‌ای که دارد، می‌تواند کمک قانونی و زیرساختی به فعالیت‌های خیرخواهانه داشته باشد. کلائی با بیان اینکه مدیریت شهری با همکاری دستگاه قضایی مجموعه شوق زندگی را راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: این مجموع می‌تواند به‌عنوان ابزار مهمی برای ممیزی و شناخت فعالیت‌های مورد نیاز خیران در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد. شهردار مشهد تصریح کرد: ابزار دیگری که می‌توان از آن برای فعالیت‌های خیرخواهانه بهره‌ برد، کارخانه نوآوری است که می‌تواند در حوزه حمایت‌های استارت آپی و تمرکز فعالیت‌ها مفید باشد. کلائی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در حوزه توسعه برندینگ فعالیت‌های ستاد خیرین شهر-یار مشکل داریم، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به دو مساله نیازمندیم، مساله اول داشتن طرح مشخص دارای تامین مالی خیرخواهانه موفق است که بتوانیم آن را به‌عنوان یک نمونه معرفی کنیم. وی گفت: این موضوع بسیار مهم است از این رو از ستاد خیرین شهر-یار درخواست دارم روی یک طرح شاخص که ویژگی‌های برندسازی را داشته باشد، تاکید کنند.

شهردار مشهد افزود: مساله دوم ارائه این نمونه شاخص به‌عنوان الگو است، برهمین اساس طرح محوری که آن را ستاد خیرین شهر-یار باید مشخص کند، می‌تواند توسعه‌دهنده الگوی تامین مالی خیرخواهانه در حوزه شهری باشد و آن را پایدار کند.

کلائی افزود: برای تحقق این هدف، مدیریت شهری باید زیرساخت‌های مورد نیاز جلب مشارکت را آماده کند و معتقدم ستاد خیرین شهر-یار یکی از مهم‌ترین نمونه‌های ایجاد زیرساخت است که امیدواریم بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد. وی اضافه کرد: خیرین شهر-یار تاکنون درگیر ساختار و طرح‌های موضوعی بوده است که از این پس وارد طرح‌های موضوعی هم خواهد شد تا بتوانیم حداقل ۱۰ طرح مشخص را با ایده‌های نوآورانه در یک افق دو ساله هدف‌گذاری کنیم. کلائی درخصوص میزان مشارکت شهرداری مشهد در تامین مالی خیرخواهانه حوزه شهری گفت: براساس مصوبه شورای شهر به هر میزان که خیران در اجرای طرح‌های خیرخواهانه کمک کنند شهرداری مشهد نیز به همین میزان کمک خواهد کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: مشارکت در ساخت بیمارستان ناظران و تامین بسته‌های معیشتی از اقدامات ستاد خیرین شهر-یار است که هرچه جلوتر برویم این اقدامات متنوع‌تر خواهد شد.