٢۵ شیء تاریخی هزار ساله در موزه جزیره کیش به نمایش درآمد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه شهر حریره یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی کیش است که باید نقش آن در برنامه‌های گردشگری منطقه تقویت شود، گفت: رونق گردشگری فرهنگی ازجمله برنامه‌های مهم سازمان محسوب می‌شود و این سایت موزه نیز با همین هدف در شهر حریره ایجاد شده است. 

جعفر آهنگران با بیان اینکه دردسترس قرار دادن آثارمیراثی و ایجاد تنوع در گردشگری کیش راهکارهای تقویت گردشگری فرهنگی است افزود: با توجه به نقش مهم صنایع‌دستی درجذب گردشگران خارجی باید درکنار این موزه، مراکز عرضه صنایع‌دستی بومی جزیره کیش، دست‌سازهای هنرمندان بومی و دیگر استان‌های مختلف کشور هم ایجاد شود. خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به نقش مهم موزه‌ها درحفظ و معرفی فرهنگ و آثار تاریخی هر کشور گفت: در سال‌های اخیر موزه‌ها در صنعت گردشگری جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و ضمن ارتقای سطح آگاهی افراد در رونق گردشگری هم موثرند.

خسرو نشان با بیان اینکه کیش قطب نخست گردشگری سیاحتی کشور است تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگری فرهنگی بیشترین ظرفیت را برای جذب گردشگران بین‌المللی دارد تلاش می‌کنیم تا این جزیره زیبای مرجانی به قطب دوم گردشگری فرهنگی کشور تبدیل شود. 

وی اظهار کرد: گستردگی آثار کشف شده در شهرحریره به‌گونه‌ای است که اگر هر دو ماه یک بار نمایشگاه برگزارشود آثار عرضه‌شده در طول یک‌سال قابلیت تعویض دارند.

 نشان با اعلام اینکه این آثار کشف شده بین ۸۰۰ تا یک هزار سال قدمت دارند ابراز امیدواری کرد در کاوش‌های پیش‌رو آثاری با قدمت بیشتر کشف شود. شهر تاریخی حریره با ۱۲۰ هکتار وسعت در شمال جزیره کیش واقع شده و یکی از ۶ اثر تاریخی ثبت شده این جزیره در فهرست آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی کشور است.