به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی شازند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محمدعلی اصل‌سعیدی‌پور با بیان اینکه تقویت دانش و فناورى‌های درون‌زا یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رشد زیرساختی اقتصاد کشور به‌شمار می‌رود، گفت: تلاش علمی برای تجاری‌سازی و به‌منظور حمایت از تولید داخلی و بازاریابی بین‌المللی موجب شد، مونواتیلن‌گلایکول به یک کالای تجاری و صادراتی در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه مونواتیلن‌گلایکول درگذشته به صورت بشکه‌ای و محدود از خلیج‌فارس به چین و کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا صادر می‌شد، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی مجموعه بندر امیرآباد در فراهم کردن شرایط نگهداری این ماده ارزشمند، برای نخستین بار محموله مونواتیلن‌گلایکول تولیدی شرکت پتروشیمی شازند از بندر امیرآباد به روسیه صادر شد. مدیرکل بندر امیرآباد حجم این محموله صادراتی را TEU ۹ کانتینر ۲۰ فوت اعلام کرد که در صنایع نساجی و چرم، ضدیخ، تولید انواع رزین پلیمری، مصالح و مواد ساختمانی و صنایع لاستیک‌سازی کاربرد فراوان دارد.

سعیدی‌پور در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و روند فزاینده صادرات کالا در سال‌جاری، شاهد ارسال انواع کالاهای تجاری از بندر امیرآباد به سایر کشورهای حوزه CIS باشیم.