بادامی‌نجات با بیان اینکه تفریغ بودجه یکی از موضوعات مهمی است که شوراها باید به آن توجه کنند، اضافه کرد: تفریغ بودجه پایان برنامه یک ساله شهرداری‌ها است که پس از بررسی‌ها، گزارش و نتیجه نهایی آن برای تصویب به صحن شورا ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تفریغ بودجه یک اهرم نظارتی شورا بر عملکرد بودجه شهرداری است، گفت: بر این اساس تفریغ بودجه باید با دقت بررسی شود که بر این اساس تلاش و فعالیت حوزه و بخش‌های مختلف شهرداری مشخص می‌شود.

 وی با اشاره به بودجه مصوب هزار میلیارد تومانی شهرداری همدان در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: این بودجه با متمم و اصلاحیه‌ای که بر آن صورت گرفت حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان ادامه داد: تحقق ۱۰۵ درصدی متمم اصلاحیه بودجه شهرداری همدان طی ۱۰ سال گذشته این شهرداری بی‌سابقه بوده و این حاصل تلاش و همت مدیریت شهری است که قابل تقدیر است.بادامی‌نجات یادآور شد: به‌رغم اینکه بسیاری از شهرداری‌های کشور با مشکل مالی مواجه شده‌اند اما شهرداری همدان تحقق بودجه ۱۰۵ درصدی را داشته و این درحالی است که به بودجه مصوب سال ۹۹ حدود ۲۰ درصد در اصلاحیه و متمم بودجه شهرداری افزوده شده است.

وی افزود: همچنین در سال ۹۹ بسیاری از طرح‌هایی که پیش‌بینی شده بود عملیات اجرایی آنها آغاز شد و بخش‌هایی نیز درحال تکمیل است که به‌رغم تمام مشکلات همچون شرایط همه‌گیری ویروس کرونا توانسته است در اقدامی بی‌سابقه از اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومانی طرح‌های عمرانی در بودجه اصلاحیه متمم نسبت به تحقق معادل ۸۴ درصد اقدام کند، این درحالی است که اعتبارات عمرانی شهرداری همدان نسبت به بودجه مصوب معادل ۱۰۷ درصد را نشان می‌دهد.بادامی همچنین اضافه کرد: به‌رغم اجرای طرح‌های مختلف، شهرداری توانسته است در پرداخت بدهی قطعی سال‌های گذشته برابر بودجه اصلاحیه عملکرد خوبی به مبلغ ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار همدان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از روند تحقق درآمد و تحقق بودجه سال ۹۹ شهرداری همدان پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی‌شده منجر به عملکرد «مطلوب» در تحقق بودجه سال ۹۹ مدیریت شهری شد. مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه ۱۰۵ درصد از درآمد بودجه ۹۹ محقق شده است، افزود: عملکرد مطلوب شهرداری مرهون تلاش‌ها و تدوین برنامه‌های مدون و دقیق توسط کارشناسان حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی، مدیران مناطق، مدیرعامل سازمان‌ها و سایر بخش‌های درآمدی با همراهی مناسب شورای اسلامی شهر و شهردار همدان است.

وی با بیان اینکه عملکرد مازاد به لحاظ درآمدی شهرداری همدان در سال ۹۹ بی‌نظیر است، اضافه کرد: در حوزه درآمد نسبت به اصلاحیه بودجه ۱۰۵ درصد عملکرد داشتیم که حدود ۱۲۵۰‌میلیارد تومان است.