محمدرضا یزدانی‌پور اظهار کرد: در سد کرخه با توجه به وضعیت خشکسالی و تنش به‌وجود آمده در کشور، در بحران قرار داریم و باید این بحران را مدیریت کنیم. وی با بیان اینکه اولویت اول در سد کرخه، تامین آب شرب مردم است، تصریح کرد: تامین آب شرب و تامین برق از اولویت‌هایی هستند که باید برای مردم انجام شوند و مدیریت منابع آبی در سد کرخه، با این اولویت‌ها درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل بارش‌های بسیار کم، سد کرخه وضعیت خوبی ندارد گفت: اکنون تراز فعلی سد کرخه ۱۹۶ متر از سطح آب‌های آزاد و حجم آب موجود در مخزن سد ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب است. با توجه به شرایط متوسط، دبی ورودی سد کرخه ۱۸ مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی نیز ۶۶ مترمکعب بر ثانیه است.

یزدانی‌پور تصریح کرد: تنها ۴۴ درصد از مخزن سد کرخه پر است و حدود ۵۶ درصد یعنی حدود ۳ میلیارد مترمکعب از مخزن این سد، خالی است. وی افزود: در سال گذشته تراز سد کرخه، ۲۱۴ متر از آب‌های آزاد بود به شکلی که پشت سازه سرریز و دریچه‌های خروجی، آب وجود داشت. در آن زمان، حدود ۴ میلیارد و ۳۷۶ میلیون مترمکعب آب در سد دز وجود داشت که حدود دو برابر وضعیت فعلی بود. در سال گذشته حجم خالی سدکرخه، حدود ۸۹۷ میلیون مترمکعب بود. مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: حدود ۱۸ متر از تراز نرمال سد، پایین‌تر هستیم. از ابتدای سال آبی امسال تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۴۶۶ میلیون مترمکعب آورد آب در سد کرخه بوده درحالی‌که در سال آبی پیش از آن، آورد آب سد کرخه حدود ۶‌میلیارد مترمکعب بوده است. یزدانی‌پور افزود: وضعیت در سد کرخه، نشان‌دهنده شرایط بحرانی است.