وی افزود: در سال ۹۹ به بیش از ۱۷۴ روستا در خوزستان گازرسانی شد و ۷۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شد.مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به روند گازرسانی به بخش صنعت گفت: شرکت گاز خوزستان سومین شرکت مصرف‌کننده گاز کشور است. وی ادامه داد: ۸۶ شهر تحت پوشش شرکت گاز خوزستان هستند که به ۸۵ شهر گازرسانی کامل انجام شده است و تنها شهر شهیون در دزفول که یک شهر جدید است را در دستور کار داریم تا گازرسانی به آن کامل شود.  

ابول‌پور افزود: اکنون ۸۰درصد از جمعیت خانوارهای روستایی در خوزستان تحت پوشش گاز هستند و مانده طرح‌های روستایی که عمدتا در بخش مناطق صعب‌العبور قرار دارند نیز در دستور کار است تا نسبت به گازرسانی به آنها اقدام شود. برای امسال ۳۰۰ ایستگاه برنامه‌ریزی شده است تا در بخش روستایی اجرایی کنیم.

وی گفت: از نظر استانداردها، خوزستان از مرز متوسط ۹۵درصد گازرسانی جمعیت خانوار شهری و روستایی گذشته است. برای باقی‌مانده گازرسانی به مناطق خوزستان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره  به شرایط قطع گاز افزود: در زمستان سال گذشته هیچ قطع گازی در خوزستان نداشتیم و آمادگی تاسیسات بسیار خوب بود و زمستان خوبی گذراندیم. امسال نیز با اقدامات روی شبکه امیدواریم یک زمستان بدون قطعی گاز داشته باشیم.