مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه با بیان اینکه خط یک قطارشهری تبریز دارای سه فاز بوده و فاز یک آن در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با وجود افتتاح فاز یک این خط در آن زمان هنوز این خط نواقصی دارد و به مرور زمان رفع و تکمیل می‌شود. مولوی‌فرد با اشاره به افتتاح فازهای ۲ و ۳ خط یک قطارشهری اظهار کرد: در زمان کنونی ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خط یک قطارشهری تکمیل نشده و عملیات اجرایی آنها در جریان بوده و در صورت رفع مشکل سیمان و تامین پله برقی‌های آنها تا چهار، پنج ماه آینده هر سه ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: با وجود صدور مجوز ماده ۲۳ برای آغاز عملیات حفاری خط ۳ از سوی دولت و تامین اعتبار آن، مدیریت شهری سابق تبریز با وجود مخالفت برخی از اعضای شورای اسلامی ‌این شهر، طی نامه‌ای اعلام کرد به علت مخالفت شورا، نبود اعتبار و تحریم کشور،  حفاری خط ۳ شروع نشود. وی با بیان اینکه در روند اخذ مجوز ماده ۲۳ برای خط ۳ تبریز، نمایندگان مجلس و معاون اداری مالی شهرداری تبریز و سرپرست کنونی شهرداری با سازمان قطارشهری همراه بودند، اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۷ بودجه‌ای که شهرداری تبریز از محل فروش اوراق از دولت برای قطارشهری اخذ کرده بود ۴۰۰میلیارد تومان بود که نیمی ‌از اصل و سود آن را دولت و نیمی ‌را شهرداری پرداخت می‌کرد و  این میزان با تلاش عوامل سازمان قطارشهری به ۶۵۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سال ۹۷ تاکنون یک‌هزار و ۵۵۰میلیارد تومان از سوی دولت برای قطارشهری تبریز پرداخت شده است.

مولوی‌فرد افزود: قرارداد فاینانس خط ۲ قطارشهری تبریز حدود ۴۲۰میلیون دلار بود که باید ۱۵درصد آن به حساب بانک پرداخت می‌شد و مصوبه واریز این پول نیز از صندوق توسعه ملی اخذ شده بود و دولت نیز آن را جزو طرح‌های اولویت‌دار و اقتصاد مقاومتی قرار داده بود . ولی معطلی ۹ماهه تصویب آن از سوی شورای دوره پنجم موجب شد دور دوم تحریم‌ها شروع شود و این به معنی پریدن ۱۲هزار میلیارد تومان پول از تبریز است.