وی از برنامه‌ریزی برای صادرات ۲۰۰میلیون دلاری به این کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد و یادآور شد: در صورت تحقق این هدف‌گذاری، رشد ۸۰درصدی صادرات را نسبت به سال قبل شاهد خواهیم بود. رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دمشق در آبان امسال خبر داد و گفت: مجوز برگزاری این نمایشگاه توسط وزارت اقتصاد سوریه صادر شده و شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران و اتاق مشترک ایران و سوریه در برگزاری آن همکاری خواهند داشت.

کاشفی اهمیت این نمایشگاه را برای افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌ها و محصولات تولیدی ایران در این نمایشگاه به وجود آمده است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره  به کنسل شدن نمایشگاه اکسپو ۶۲ دمشق توسط دولت این کشور، افزود:  بلافاصله اقدامات لازم برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر نمایشگاهی دمشق را آغاز کردیم.

کاشفی اظهار امیدواری کرد : با اخذ مجوزهای مربوط و تخصیص مشوق‌های صادراتی برای شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، بتوانیم نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را در سوریه برگزار کنیم.

وی از مذاکرات فشرده و مداوم مسوولان دو کشور برای تسریع در امر حمل‌ونقل بین ایران و سوریه، افزایش پروازها، امکان انجام تبادلات مالی بین بانک‌ها و صرافی‌های دو کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با استقرار دولت جدید شاهد کوشش‌های بیشتری برای اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقده اقتصادی بین دو کشور باشیم.

کاشفی در پایان از تدوین برنامه مستقل بلندمدت برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه و مشارکت در طرح‌های مختلف عمرانی و بازسازی در این کشور با حمایت سازمان توسعه صادرات ایران خبر داد و این حوزه را برای تقویت مناسبات اقتصادی بین دو کشور مهم و تاثیرگذار دانست.