سیدعلی موسوی گفت: این مبلغ از طریق تسهیلات بانکی تامین شده و ۲۰میلیارد تومان دیگر آورده سرمایه‌گذار طرح است که در مجموع امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای ذوب‌آهن ملکان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح ابتدا واحد ذوب به بهره‌برداری خواهد رسید و سپس واحد نورد نیز راه‌اندازی خواهد شد. نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این واحد تولیدی سرمایه‌گذاری شده است.

موسوی ادامه داد: در مجموع ۷۰درصد طرح بدون استفاده از تسهیلات دولتی به اتمام رسیده  و ۳۰درصد باقی مانده طرح نیز از طریق تسهیلات بانکی در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی واحد ذوب این کارخانه  برای ۷۰ نفر به طور مستقیم و برای  ۴۲۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد. وی اضافه کرد: ظرفیت این کارخانه ۳۵۰هزار تن نورد و ۴۰۰هزار تن ذوب در سال است و در صورت تکمیل کل طرح برای یک هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

کارخانه ذوب آهن ملکان در سال ۱۳۸۵ کلنگ‌زنی شد، اما بعد از ۱۵ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و تکمیل آن گامی بزرگ در رشد و شکوفایی صنعتی این شهرستان خواهد بود.