به گزارش روابط عمومی اتاق کرمانشاه، کیوان کاشفی در نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه با معاون شعب و مدیر امور شعب منطقه یک بانک ملی ایران، با اشاره به قدمت و جایگاه بانک ملی ایران و همکاری‌ای که عمده فعالان اقتصادی بزرگ و خرد با این بانک داشتند، افزود: این سطح توقع از بانک ملی را بالا برده و مسوولیت این بانک را سنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: البته اکنون تعامل فعالان اقتصادی با بانک‌ها دچار پیچیدگی و مشکلاتی شده است که توقع داریم اقداماتی برای تسهیل‌گری در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اتاق کرمانشاه به بیان مهم‌ترین چالش‌های فعالان اقتصادی با بانک‌ها و انتظاراتی که از نظام بانکی کشور وجود دارد اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما محدودیت سقف اختیارات شعب استانی خصوصا در زمینه پرداخت تسهیلات است. در ادامه معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به اصلاح اساسی سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران بعد از ۱۰ سال گفت: از طرح‌های اشتغال‌زای اولویت‌دار که برای کشور ارزآوری داشته باشد تا ۱۰هزار میلیارد ریال حمایت می‌کنیم.

حسن مونسان با اشاره به تغییر برخی از سیاست‌های این بانک به منظور حمایت از تولید کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که انجام دادیم اصلاح سیاست‌های اعتباری بانک ملی بود که طی یک دهه اخیر تغییرات چندانی نکرده بود.

وی افزود: یک بخش مهم از این اصلاحات مربوط به افزایش اختیار مدیران استانی است که در قالب این اصلاحات سه تا شش برابر افزایش پیدا کرده است. معاون شعب بانک ملی ایران خاطرنشان کرد: اگر در استانی نیاز باشد افزایش اختیار مدیران را بیشتر هم خواهیم کرد. مونسان تاکید کرد: افزایش اختیار مدیران صرفا به مدیران استان‌ها محدود نشده و اختیارات شعب بانکی نیز افزایش یافته است. وی همچنین از تدوین بسته‌های حمایتی در زمینه‌های مختلف خبر داد تا بتواند در این شرایط سخت اقتصادی کشور کارهای بانکی را روان‌تر پیش برد و افزود: یکی از مهم‌ترین این بسته‌ها مختص به فروشندگان و خریداران کالا در بورس کالا و انرژی است.مونسان با اشاره به تدوین بسته ویژه پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها که در مراحل کارشناسی بوده و طی یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود، یادآور شد: بسته دیگر ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان است که در قالب آن اختیارات حمایت از این بنگاه‌ها تا ۱۲ برابر افزایش پیدا کرده است. معاون شعب بانک ملی ایران همچنین از تدوین بسته «صدف» برای حمایت از عموم مردم به دلیل شرایط سخت اقتصادی خبر داد که به زودی رونمایی خواهد شد و اظهار کرد: در قالب این بسته تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان با شرایط آسان به مردم تسهیلات داده خواهد شد. وی در ادامه از مشارکت بانک ملی ایران در کمک به زیرساخت‌های کشور در حوزه راه، آب و فاضلاب و گاز یاد کرد و افزود: برای نمونه اخیرا بانک ملی برای احداث یکی از آزادراه‌های استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده است. معاون شعب بانک ملی ایران در ادامه حمایت از واحدهای تولیدی در سالی که با نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده را از مهم‌ترین راهبردهای بانک ملی اعلام کرد و یادآور شد: بنا داریم از طرح‌های بزرگ اولویت‌دار که بازارهای صادراتی و ارزآوری داشته باشند، حمایت داشته باشیم.