علیرضا تابش،  دبیر این جشنواره در نشستی خبری درباره شعار این جشنواره گفت:  برای سینما رسالت و شأن حفظ امید و نشاط را قائل هستیم، در شرایط ترس و هراس‌آور کرونا، کودکان با دنیای سینما به آرام­بخشی تخیل و خیال روی می‌آورند. سینماگران ما که در دو سال آتی فیلم‌های جذابی برای کودکان و نوجوانان تولید کردند برای ما قابل‌احترام هستند. از همین رو شعار جشنواره امسال را عملیاتی می‌دانم، زیرا همیشه هنرمندان ما به دنیای خیال سری می‌زنند و در این دنیای فانتزی فرزندان کشور را به دنیای شادی و نشاط می‌برند.

وی گفت: امسال بیش از ۵۵۰ اثر ملی و بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. کل آثار متقاضی در بخش ملی ۴۳۸ اثر بود که ۳۹۲ اثر سینمایی با مقررات جشنواره منطبق بود و مورد انتخاب قرار گرفت. در بخش وب سری ۱۲ اثر، بخش پویانمایی کوتاه ۱۲۰ اثر، بخش فیلم کوتاه داستانی ۲۱۵ اثر، بخش فیلم‌های بلند ایرانی ۴۵ اثر و ۱۶ اثر هم در بخش ویژه کرونا «کرونا روایت» متقاضی جشنواره بودند که به انتخاب گذاشته شدند. تابش افزود: ۱۰ فیلم خارجی به همراه دو فیلم ایرانی در بخش بین‌المللی به نمایش درخواهند آمد، همچنین ۱۰ فیلم کوتاه خارجی و سه فیلم کوتاه ایرانی نیز در بخش بین‌المللی حضور خواهد داشت. از سوئیس، آلمان، مکزیک، پرو، هند، اسپانیا، کرواسی، اسلوونی، بوسنی، استونی و بسیاری دیگر از کشورها آثار خود را به جشنواره ارسال کردند. سه داور سیفژ نیز که یکی از آنها فریال بهزاد از ایران است، در بخش سیفژ داوری خواهد کرد.

تابش درباره چگونگی اکران و نمایش فیلم‌ها توضیح داد: این دوره از جشنواره به‌صورت ترکیبی آنلاین و فیزیکی، میزبان مخاطبان جشنواره است. در بخش آنلاین «هاشور»، «فیلیمو» و «تیوا» پلت‌فرم‌های میزبان جشنواره هستند و مخاطبان آنلاین می‌توانند از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مهرماه بر اساس جدول اکران به تماشای فیلم‌های جشنواره بپردازند. همچنین تیوا به‌عنوان تلویزیون اینترنتی جشنواره، رویدادهای مختلف جشنواره در تهران و اصفهان را به‌صورت زنده پوشش خواهد داد. کارگاه‌های جشنواره نیز به‌صورت آنلاین از هاشور پخش می‌شود و این پلت‌فرم میزبان بخش کتابخانه ویدئویی هم است.

دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پاسخ به پرسش «دنیای‌اقتصاد» در خصوص آورده مالی و فرهنگی این جشنواره برای شهرداری اصفهان گفت: پرسش شمارا به سهم بازار سینما در کلیت بازار فرهنگ و هنر تعمیم می‌دهم. شهرداری و دیگر ارگان‌های همکار موظف و مکلف به هزینه برای رشد فرهنگ و هنر هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه معتقد به اقتصادی شدن هنر است، اظهار کرد: شهرداری‌ها در همه جای جهان حامیان اصلی رویدادهای فرهنگی- هنری هستند و آورده برنامه‌های این‌چنینی اعتباری است که شهرداری‌ها در مقابل هنرمندان کسب می‌کنند. همین‌که رسانه‌ها توجه می‌کنند و اهل فرهنگ متوجه می‌شوند که شهرداری‌ها حامیان فرهنگ و هنر هستند، مهم‌ترین دستاورد برای شهرداری است.