سیدمرتضی نیرومند‌اسکویی در دیدار با دادستان دادگسترى عمومى و انقلاب شهرستان ملکان گفت: رفع مشکلات مربوط به زیرساخت‌­های صنعتی شهرک‌ها و نواحى صنعتى شهرستان ملکان و بررسی موانع پیش روی صنعتگران و واحدهاى تولیدی و صنعتی و همکاری برای رشد و شکوفایی صنعت شهرستان از موضوعات مهمی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در آغاز اجرای فاز توسعه شهرک صنعتی ملکان گفت: با توجه به تکمیل واگذاری اراضی صنعتی در فاز موجود شهرک صنعتی ملکان و استقبال صنعتگران این شهرستان اجرای عملیات فاز توسعه شهرک صنعتی ملکان به مساحت ۶۰ هکتار آغاز خواهد شد.

اسکویی گفت: مراحل اداری و قانونی واگذاری زمین برای اجرای فاز توسعه شهرک صنعتی ملکان به اتمام رسیده است و طی چند هفته آینده عملیات فاز توسعه ۶۰هکتاری شهرک صنعتی ملکان اجرایی می‌­شود.

وی افزود: یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه برای تامین زیرساخت­‌های فاز توسعه شهرک صنعتی ملکان از طرف دولت هزینه خواهد شد که با اجرای فاز توسعه شهرک علاوه بر استقرار واحدهای صنعتی که توسعه منطقه را تسریع خواهد کرد برای  ۳ هزار و ۳۰۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغال به وجود خواهد آمد.