عطاءالله ایران­منش افزود: از نظر شاخص برخورداری از راه آسفالته در مقیاس طول حدود ۵۰ درصد از راه‌های روستایی استان و از نظر شاخص جمعیتی حدود ۶۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته بهرمند شده‌اند.

رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده­ای کردستان اضافه کرد: از زمان واگذاری وظیفه ساخت و نگهداری راه‌های روستایی از ادارات راه و شهرسازی به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با وجود محدودیت شدید اعتباری، اقدامات خوبی در زمینه استفاده بهینه از ماشین‌آلات راهداری برای آماده کردن زیرسازی طرح‌های راه روستایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه به این منظور ۱۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی جدید از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ انجام شده است، گفت: برای ارتقای بهره‌وری در بخش راه‌های روستایی استان و شاخص‌های برخورداری از راه آسفالته مناسب، این اداره کل نسبت به شناسایی طرح‌های راه روستایی که از نظر جمعیت واجد شرایط و حجم عملیات کمتری را داراست، اقدام کرده که در دوره ۲ سال اخیر عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۸۸۷ روستا است که یک هزار و ۶۷۴ مورد از این تعداد دارای سکنه است، در مجموع جمعیت روستایی این استان حدود ۲۹ درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری حدود ۶ درصد بیشتر است.