مهران حموله اظهار کرد: شعار امسال پست نوآوری کلید بازگشت به وضعیت عادی است و با توجه به اینکه عصر نوین شبکه پستی مبتنی بر طرح تحول دیجیتال است رویکرد پست نیز در چند سال گذشته بر همین مساله بوده است که شتاب آن با توجه به شعار امسال بیشتر خواهد شد. وی با اشاره به ترسیم چهار محور اصلی در شبکه پستی کشور و خوزستان افزود: در محور خدمات نیابتی سازمان‌ها، بالغ بر ۱۲۰خدمت از جمله خدمات پلیس شامل گذرنامه، گواهی­نامه، تشخیص هویت و خدمات۱۰ گانه ثبت اسناد توسط پست انجام می‌شود. مدیرکل پست خوزستان با اشاره به ارائه خدمات دیگر از کانال پست در زمینه ثبت­نام کارت ملی هوشمند و شناسنامه در ثبت احوال ادامه داد: در استان خوزستان نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در صد ایستگاه خدمات پستی از پارسال تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات پستی در محور ترافیک محصولات پستی با توجه به محدودیت­‌های شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته اظهار کرد: رشد ترافیک مرسولات پستی رشد سه برابری داشته است که اعتماد مردم به پست را افزایش داده است. حموله با بیان اینکه سال گذشته در یک بازه زمانی زیر ساخت‌­های پست جوابگوی نیاز مردم در بستر تجارت الکترونیک نبود، گفت: در این زمینه نیز۸ استان به عنوان هاب پستی منطقه­‌ای اعلام شدند که یکی از این هاب‌­ها پست استان خوزستان بود. وی افزود: اکنون هاب پستی خوزستان و اصفهان منطقه غرب کشور را پوشش می‌دهد و مرسولاتی که در گذشته به تهران فرستاده می‌شد در اصفهان تجزیه و از آن جا به نقاط مختلف کشور فرستاده می‌شود و کیفیت و سرعت کار را بالا می‌برد. حموله گفت: خطوط بین استانی یکی دیگر از خدماتی است که با توجه به شیوع کرونا و افزایش ترافیک محصولات راه‌­اندازی شد که قبلا ۳۰خط درون استانی در این زمینه دایر بود که با مشارکت بخش خصوصی به ۵۵ خط درون استانی افزایش داده شد.

وی با اشاره به نقش خطیر پست در دوره کرونا و تعطیلی بسیاری ازدستگاه‌ها گفت: در شبکه پستی کشور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا و ۱۵ نفر نیز فوت شدند که در استان خوزستان به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی مورد خاصی از ابتلا به کرونا در میان همکاران که منجر به فوت شده باشد، نداشتیم.

وی با اشاره به خدمات پستی الکترونیک با رویکرد گسترش خدمات پستی در شبکه پستی اظهار کرد: توسعه بازار الکترونیک، استارت‌آپ­‌ها و شتاب‌دهنده‌ها از این خدمات است که در ۲ هفته آینده نیز سه شتاب‌دهنده در محل این اداره کل رونمایی و ارائه خدمت می‌شود. وی افزود: از طریق این شتاب‌دهنده‌ها تمام امکانات و فضا و زیرساخت و فناوری و ارسال مرسولات، امکانات و تجهیزات در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که باعث اشتغال­‌زایی و دسترسی آسان مردم به خدمات پست می‌شود. وی با اشاره به خدمات پایه پستی اظهار کرد: اکنون پست نامه در سطح جهان کاهش دارد و به طور طبیعی در کشور و استان خوزستان نزدیک ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است. حموله افزود: سرویس‌­های پایه پستی دیگر همچون عادی، سفارشی، پیشتاز ویژه و امانت نیز رونق داشته است.