وی  با اعلام اینکه هدر رفت گاز طبیعی در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حاکی از کاهش ۵/ ۰ درصدی است، گفت: تشکیل کارگروه اختصاصی، تدوین برنامه‌های عملیاتی، پایش برنامه‌های اجرایی و بهبود مستمر، از رویکردهای امسال شرکت در کاهش هدررفت گاز طبیعی است.

وی افزود: تاسیسات، تجهیزات و شبکه‌های گازرسانی، مطابق استاندارد‌های فنی و سیستمی در دوره‌های زمانی معین هر سال، برای حصول اطمینان از عدم هدررفت گاز در بخش تاسیسات و تجهیزات، مورد بازرسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

آریان­پور تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف سوخت و خاموشی به موقع هیترها در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، نشت‌یابی دوره‌ای اتصالات گاز، جمع‌آوری شیرها و علمک‌های بدون استفاده، بررسی و کاهش احتمال هرگونه خطای اندازه‌گیری در سیستم‌های مشترکان عمده و جزو بخشی از اقدامات مهم در کاهش هدررفت گاز طبیعی از طریق تجهیزات و تاسیسات گاز است.

وی گفت: یکی دیگر از پارامترهای موثر در افزایش میزان گازهای گمشده، وجود انشعابات غیرمجاز است که برای صیانت از منابع ملی، حقوق عمومی و ایمنی جان مردم، اقدامات قانونی مربوط به بازرسی، شناسایی و برخورد قضایی با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز به عمل می‌­آید.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان، خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات این شرکت در زمینه کاهش هدررفت گاز طبیعی از طریق تاسیسات و تجهیزات، انتظار بر این است مشترکان با اعمال مدیریت مصرف و حذف مصارف غیرضرور، در پیشگیری از اتلاف انرژی گاز همراه و همیار این شرکت باشند.