وی با تاکید بر اینکه هنوز برای نجات این خانه زمان هست، اشاره می‌کند: بهتر است مدیریت شهری و میراث فرهنگی قبل از تخریب کامل آن‌که اکنون در وضعیت چندان مناسبی به سر نمی‌برد، اقدام کنند.

وی با اشاره به خانه‌های تاریخی تخریب‌شده در طول چند سال گذشته در کرمان، مانند خانه منسوب به «تیمو» و خانه کنار مسجد ملک که یکی از نخستین سکونت‌های انسان‌های اولیه را در خود جای داده، می‌گوید: هر چند این خانه‌ها بعضا به گفته میراثی‌ها حتی هنوز شناسایی نشده‌اند و به همین دلیل در فهرست آثار ملی هم به ثبت نمی‌رسند، اما برخی در حریم درجه یک و برخی از آنها در عرصه بافت تاریخی باقی‌مانده قرار دارند.

ابراهیمی تاکید می‌کند: با پشت سر گذاشتن تخریب‌های رخ‌داده در طول چند سال گذشته در این شهر و تجربه‌هایی که متولیان شهر به دست آورده‌اند، از میراث فرهنگی و حتی مدیریت شهری انتظار می‌رود ضوابط مشخصی برای نجات خانه‌های قدیمی داشته باشند تا کرمان دیگر دچار این نوع تخریب‌های ناگهانی و شوکه‌کننده برای متولیان این دستگاه نشود.

وی ادامه می‌دهد: خانه‌ به مرز هشدار رسیده در کرمان، اکنون ستون‌های سنگی خود را از دست داده و بخش زیادی از آن دچار تغییر و تحول شده است، این تغییرات را حتی می‌توان از روی نقشه‌ هوایی هم به راحتی متوجه شد.