افتتاح مدرن‌ترین شهربازی کشور در اصفهان

دنیای‌اقتصاد- اصفهان - مرتضی راعی: تاکنون ۲۵درصد از عملیات ساخت شهر رویاها به عنوان اولین و بزرگ‌ترین پارک بازی مدرن کشور در اصفهان اجرا شده است. مدیر طرح شهر رویاها در دیدار جمعی از اعضای شورای شهر اصفهان از روند اجرایی این پروژه گفت: شهر رویاها در فضایی به مساحت ۱۷۰هزار متر مربع با مشارکت یک شرکت چینی در کمربند شرق اصفهان در حال اجراست.

محمدرضا نصرآزادانی اعتبار ساخت این مجموعه تفریحی را حدود یک صد میلیارد تومان بیان کرد و افزود: در این شهربازی مدرن سالن‌های بازی‌های کامپیوتری، سینمای چهاربعدی، گردش فضایی، استودیوی جلوه‌های ویژه، بازی‌های آبی در فضای باز و شهر دایناسورها طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز طیف وسیعی از جاذبه‌های تفریحی متنوع به کمک مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا به شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: شهر رویاها با ۷ بخش موضوعی مختلف و مدرن و بیش از ۷۰ جاذبه متنوع در فضاهای باز و بسته این قابلیت را دارد که شرایط برای استفاده خانواده‌ها در هر رده سنی فراهم و بین یکصد تا ۶۰۰ نفر را به طور میانگین در ۷ دقیقه سرگرم کند.

مدیر اجرایی پروژه شهر رویاها از ساخت جاذبه‌های دیگری در کنار مجموعه عظیم و منحصر به فرد شهربازی از جمله مراکز تجاری، ورزشی، اقامتی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مجموعه در ۵ هزار متر مربع احداث می‌شود.

وی به پیشرفت ۲۵درصدی عملیات اجرایی مراکز تجاری، ورزشی و اقامتی شهر رویاها اشاره و بیان کرد: این مراکز دارای ۱۲۰واحد اتاق و سوئیت، سالن‌های چندمنظوره، فروشگاه، رستوران‌گردان، سالن‌های ورزشی و استخر است.

نصرآزادانی این مجموعه را یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین شهربازی‌های خاورمیانه و در نوع خود منحصر به فرد اعلام کرد و افزود: این پروژه در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز روند عملیات اجرایی شهر رویاها را مثبت ارزیابی کرد و تلاش و فعالیت دست‌اندرکاران این پروژه را قابل تقدیر دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: پروژه بی‌نظیر و منحصر به فرد شهر رویاها در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

سردار کریم نصر اصفهانی لزوم توجه به مسائل فرهنگی ، معماری و ارزشی در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد استفاده در شهر رویاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بخش نرم‌افزاری و بازی‌های رایانه‌ای استفاده از متخصصان داخلی ضروری است.

وی مهم‌ترین دغدغه شورای اسلامی شهر را رعایت مسائل فرهنگی و ارزشی در بخش نرم‌افزاری و بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه شهر رویاها و نحوه استفاده از آنها دانست و بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی برای بررسی و نظارت ماهانه این موضوع تاکید کرد.

وی بر اختصاص اعتبارات لازم و به موقع برای تسریع در روند اجرای شهر رویاها تاکید کرد و گفت: بررسی این موضوع و مباحث معماری این پروژه در کمیسیون‌های برنامه، بودجه و امور حقوقی و عمران و شهرسازی ضروری است. سردار نصر اصفهانی با اشاره به احداث مسجد به عنوان محور اصلی در این مجموعه از دست‌اندرکاران اجرای پروژه شهر رویاها خواست مسجد را در بهترین موقعیت احداث کنند تا دسترسی به آن از تمام قسمت‌ها با سهولت انجام گیرد.