مهدی یوسف‌خانی گفت: شیوع بیماری کووید - ۱۹، کاهش ۵۰ درصدی تقاضا، پایین بودن حجم صادرات و تعطیلی رستوران‌ها، تالارها و هتل‌ها موجب افت قیمت گوشت مرغ و تخم‌مرغ شده است.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت گوشت مرغ به ۵/ ۱ تا دو ماه اخیر برمی‌گردد، اظهارکرد: افت قیمت تخم‌مرغ از اواسط هفته گذشته شروع شده و همچنان روند کاهشی به خود گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران بخشی از این مشکل را نبود خریدار در بازار صادراتی عنوان کرد و گفت: با وجود گشایش بازارهای صادراتی اما به دلیل نبود خریدار همچنان صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ ما با مشکل روبه رو است.یوسف‌خانی تصریح کرد: البته جلوگیری از عدم پاک‌سازی و قطعه‌بندی مرغ در واحدهای خرده‌فروشی نیز بر بازار مصرف خانگی این محصول تاثیر داشته است.

وی افزود: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای پرورشی به‌طور میانگین ۷هزار و ۲۰۰ تومان، کشتارگاه ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، تحویل درب واحدهای عمده‌فروشی ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان و در خرده‌فروشی‌ها ۱۱ هزار تومان است.

به گفته وی، همچنین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی به‌طور میانگین ۶ هزارتومان، عمده‌فروشی ۷هزار تومان و خرده‌فروشی ۸هزارتومان است.