اصناف نیاز به صدقه ندارند

به گزارش اتاق اصناف، اکبر مشهدی زاده تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی، با رکود ۲۰ درصدی و تورم ۴۰ درصدی روبه رو هستیم، این شرایط نشان دهنده رکود تولید و توزیع و چرخه اقتصادی است، کفه سنگین ترازوی مبادلات و گردش را اصناف و بنگاه‌های اقتصادی در اختیار دارند، آمار ارائه شده از سوی دولت، نشان از عدم گردش مالی و نقدینگی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه ما حق را مطالبه می‌کنیم و زیاده‌خواه نیستیم، افزود: اصنافی که کسب و کار شان تعطیل بوده، چگونه مالیات بپردازند. سخنان دولت با مطالباتش کاملا تناقض دارد.

مشهدی زاده در ادامه تاکید کرد: متاسفانه دولت در بخش واردات ماشین آلات صنعتی که سلاح اصلی در تولید است نیز سنگ اندازی‌های خاص خود را دارد، به‌طور نمونه برخی از همکاران ما در حوزه تولید حدود سه ماه معطل ترخیص ماشین آلات وارداتی شده بودند؛ ضمن اینکه بیشتر از ۵۰ میلیون دلار خسارت را به جان خریدند، این شرایط برای تولید خطرناک است، تولیدکننده در نهایت دست از کار می‌کشد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون و ملامین تصریح کرد: تمام تولیدکنندگان طی سال‌هایی که کارگران خود را بیمه می‌کنند، ۷درصد به سازمان تامین اجتماعی برای بیمه بیکاری بابت هر یک از کارگران واریز می‌کنند، به‌طور مثال اگر پس از ۲۰ سال کارفرما با بحرانی نظیر شیوع ویروس کرونا مواجه شود، بیمه در مقابل کارفرمایانی که همواره با اشتغالزایی، بخشی از درآمد بیمه را تامین کرده‌اند، چه مسوولیتی دارد؟ حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد، تعلق بیمه بیکاری، طی یک دوره سه ماهه است. اما این حداقل را نیز انجام نداده، دلخوشی افرادی که در کشور دائم به فکر تولید و اشتغالزایی و ارز آوری هستند، چیست؟

وی اضافه کرد: تمامی صنایع و کسبه به پلاستیک و بسته‌بندی وابسته هستند، از مغازه‌های کوچک زیر پله‌ای تا کارخانه‌هایی با ۱۰ هزار کارگر، دوایر دولتی، بیمارستان‌ها و… تماما به این صنعت و محصولات وابسته‌اند، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان این عرصه، محصولات را تحویل این مراکز داده‌اند؛ اما متاسفانه همه چک‌های ارائه‌شده از سوی خریداران،برگشت خورده و تولیدکننده مانده با چک‌های بی‌محل، نه کالایی در بساط دارد و نه پولی که بتواند مواد اولیه تهیه کند تا تولید کند.