صادرات عسل صفر شد

بانکی‌پور به نمونه‌ای در این زمینه اشاره کرد و گفت: مثلا رویال چینی به قیمت ۵۰۰ هزار تومان وارد کشور می‌شود، درحالی‌که ژل بسیار کیفی و موثر ایران هم در داخل وجود دارد. از سویی آنها تولیدکنندگان داخل را مجبور می‌کنند حتما ژل رویال ایرانی را هم به همین قیمت ۵۰۰ هزار تومان بفروشند، اما واقعیت این است که ژل رویال ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارد و ماده موثره آن چند برابر مشابه چینی است. تقاضای ما این است که قیمت‌گذاری درستی برای محصول ایرانی انجام گیرد و اجازه دهند خود مصرف‌کننده تصمیم بگیرد که آیا نوع چینی یا نوع ایرانی خریداری کند.

بانکی‌پور در توضیح ژل رویال گفت:‌ این ماده بسیار ارزشمند و دارویی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در شرایط بحران کرونا می‌تواند به‌عنوان یک ماده غذایی و دارویی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق زنبورداری کشور با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ها و قیمت‌گذاری‌های فعلی وزارت صمت به نفع واردکننده است، گفت: متاسفانه با معلق کردن قانون انتزاع، زنجیره تولید منقطع شده است؛ یعنی بخشی از این زنجیره که مربوط به تولید می‌شود، دراختیار وزارت جهادکشاورزی است و زنجیره‌های بعدی دراختیار ما نیست.