به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران، سعید شادکام درباره تعلیق کارت‌های بازرگانی که تعهد ارزی خود را انجام نداده‌اند، اظهار کرد: اساسا اعتقادی به عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات ندارم؛ چراکه ارز کالای صادراتی به اشکال مختلف وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات چرمی اساسا رقم بالایی نیست که فعالان این حوزه قصد بازگشت آن را به کشور نداشته باشند، افزود: نگاهی به شرایط فعالیت اعضای همین صنف نیز نشان می‌دهد که اگر تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات چرمی ارز حاصل از صادرات خود را به کشور بازنگردانند؛ اساسا امکان حرکت و صادرات بعدی را نخواهند داشت.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران با اشاره به راهکارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی عنوان کرد: با تمام این شرایط ممکن است، صادرکننده‌ای وجود داشته باشد که در مهلت قانونی ارز خود را دریافت نکرده باشد؛ چراکه کالاهایی مانند محصولات چرمی به دلیل عدم امکان نقل و انتقال پول از طریق اعتبار اسنادی به‌صورت امانی فروش رفته‌اند. وی ادامه داد: با توجه به این شرایط باید این افراد از طریق بانک مرکزی ممیزی شوند و مهلت بیشتری برای بازگشت ارز به آنها داده شود. شادکام به سقف تعیین شده برای صادرات کارت‌های جدید اشاره کرد و گفت: تعیین سقف صادراتی برای کارت‌های جدید اتفاق خوشایندی است و زمانی که فردی به تازگی کارت بازرگانی دریافت می‌کند و پیشینه‌ای در این زمینه ندارد تا زمانی که تخطی نکند، می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و حمایت لازم را دریافت کند؛ اما هرجا که تخلفی صورت گیرد باید ظرفیت آن مسدود شود تا ضربه بیشتری به کشور وارد نکند.