ناصر بزازاقبالی، رئیس اتحادیه رنگ فروشان تهران گفت: تمامی مسوولان استحضار دارند که از اول اسفند سال ۹۸ تا‌کنون صنوف با تعطیلی‌های پی در پی و رکود در کسب و کار مواجه شده‌اند، برخی در این شرایط اوضاع بسیار بدتری داشته و برخی وضعیتشان به نسبت بهتر بوده؛ اما آنچه ملموس و محسوس بوده و هست، عدم کسب‌وکار و گردش اقتصادی است، پس ضرورت توجه و بررسی سازمان امور مالیاتی را در این خصوص می‌طلبد تا بر اساس درآمد، مالیات را دریافت کند، از نادرآمدی نمی‌توان مالیات پرداخت کرد.وی در ادامه بیان داشت: مضاف بر شرایط فوق، رکود ساخت‌و‌ساز و صنعت ساختمان، ضربه مهلک دیگری بر بدنه صنف رنگ فروش وارد کرده است. بسیاری از صنوف این اتحادیه منتظر عملکرد و درک شرایط توسط سازمان امور مالیاتی هستند که در صورت محاسبات ناعادلانه، تعداد بسیار زیادی آمادگی کامل دارند تا از صنف خارج شوند. واحدهایی که اتحادیه طی سال‌های متمادی تلاش کرد تا این افراد را قانونمند و تحت نظارت اتحادیه پروانه کسب دهد، در وضعیتی قرار گرفته‌اند که حاضرند تجربه‌های ارزشمند و زحمات خود را نادیده بگیرند و از صنف خارج شوند. این آسیب برای اتحادیه بسیار سنگین و غیر قابل جبران است.

رئیس اتحادیه رنگ فروشان تهران تصریح کرد: اصناف از ابتدای انقلاب اسلامی همه جوره در کنار مسوولان و دولت بوده‌اند و امروز منتظر حمایت دولت مانده‌اند که دولت با بررسی دقیق‌تر می‌تواند به عمق فاجعه کسب و کار پی ببرد.

اقبالی در رابطه با تولید رنگ و قیمت نهایی آن گفت: اعضای این اتحادیه، فروشنده رنگ هستند، قیمت نهایی رنگ را شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ با نظارت و بررسی سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین می‌کند و پس از آن اتحادیه مبادرت به خرید می‌کند و هیچ نقشی در تعیین قیمت ندارد.

وی افزود: اتحادیه در پنج رسته کاری پروانه صادر می‌کند؛ شامل خرده فروشی رنگ ساختمانی، خرده‌فروشی رنگ به جز ساختمانی (پودری، اتومبیلی‌، صنعتی و چاپ)، دفتر فروش، عمده فروشی رنگ به جز رنگ اتومبیل، فروش مواد اولیه که الکل صنعتی نیز در یکی از رسته‌های این اتحادیه به فروش می‌رسد. الکل صنعتی فقط یک نوع حلال است و تینر‌سازان از آن استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه رنگ فروشان تهران در رابطه با مصارف رنگ‌های صنعتی بیان کرد: رنگ‌های صنعتی در کارخانه‌های مختلف لوازم خانگی و خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از رسته‌های این اتحادیه است، اگر صنایع به هر شکلی رونق بگیرند می‌توانیم رنگ بیشتری به فروش برسانیم و این رسته رونق بگیرد و اگر تولید کاهش یابد این رسته نیز از فعالیت باز می‌ایستد.