نایب رئیس اتاق اصناف ایران جایگاه ویژه اصناف در عرصه اقتصاد و بازار را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در جریان کرونا اصناف و بسیاری از رسته‌ها با آسیب‌های بزرگی مواجه شدند عنوان کرد: واحدهای صنفی، شرایط بسیار سخت و دشواری را در این مدت تحمل کرده‌اند و فشارهای عدیده‌ای به آنان وارد شد.

شکریه، تالارداران، رستوران‌داران، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و کیف و کفش و پوشاک و آرایشگران را از جمله واحدهای صنفی که به شدت از شیوع ویروس کرونا متضرر شدند اعلام و بیان کرد: بیش از ۹ میلیون اشتغال و فرصت شغلی توسط اصناف در کشور ایجاد شده است و بنابراین باید این قشر مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان اصناف را در حقیقت نوعی ویترین اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرها تلقی و در همین زمینه اظهار کرد: عیار و جایگاه فرهنگی و اجتماعی هر شهر توسط صنوف نشان داده می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور مشکلات به وجود آمده در یک‌سال گذشته و تبعات منفی آن در عرصه اقتصاد و بازار را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: وقوع سیل و آسیب‌های وارده آن بر صنوف، افزایش نرخ ارز و رکود در بازار از جمله این فراز و نشیب‌ها بود. از طرفی در پایان سال نیز با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم.

شکریه با بیان اینکه توافق مالیاتی عملکرد سال ۹۸ اصناف با توجه به در نظر گرفتن شرایط و وضعیت اصناف در سال گذشته انجام شده عنوان کرد: در این حوزه تمام سعی و تلاش‌هایمان را به گونه‌ای پیش بردیم که شرایط اصناف و واحدهای صنفی در توافق ذکر شده به خوبی لحاظ شود به‌طوری‌که در نهایت نیز یک توافق نسبی حاصل شد.