سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران افزود: اگر تعللی می‌شود از طرف کارمند دولت است، دولت است که گناهکار است؛ کاسب چه گناهی دارد!؟ کاسب یک جنس را وارد می‌کند و گمرک آن را هم می‌دهد و با یک درصد مشخصی هم می‌فروشد.

درخشانی با اظهار اینکه صنف سوپرمارکت‌داران هیچ ناکارآمدی و مشکلی ندارد گفت: اشکال کار اینجاست که برای عبور جنس از گمرک مثلا باید یک میلیارد تومان پرداخت شود، اما همان جنس با ۵۰۰ تومان عبور می‌کند، بنابراین گناهکار کسی است که این ۵۰۰ تومان را می‌گیرد.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران با تاکید بر اینکه اصناف مسوول گران شدن اجناس نیستند، بیان کرد: اصناف به درستی حرکت می‌کنند و روی هر جنس هم یک درصد سود مشخصی را اضافه می‌کنند و اگر هم بیشتر از مقدار تعیین شده سود کنند جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: ما باید از تولیدکننده و واردکننده بپرسیم که چرا کالاها گران شده‌اند که البته آنها هم حتما دلایلی دارند.

درخشانی در رابطه با واردات کالاهای قاچاق گفت: کالاهای قاچاق از کجا می‌آیند که به حوزه عرضه می‌رسد!؟ ما در مبدأ جلوی ورود جنس قاچاق به کشور را نمی‌گیریم و بعد از اینکه به مراکز فروش رسید تازه می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم درصورتی‌که مغازه‌دار نقشی در آوردن کالای قاچاق ندارد.