مهدی امیدوار اظهار کرد: در حال‌حاضر تعدادی از دامداران ارزان‌ترین قوت که نان است را برای دام‌های خود انتخاب کرده‌اند در نتیجه یا خود یا فردی را به نانوایی می‌فرستند که برای دام، نان خریداری کنند. وی با بیان اینکه هر یک از آنها ۱۵ تا ۲۰ نان را خریداری می‌کنند، افزود: همین امر هم سبب شده تا صف‌های نانوایی خیلی طولانی شود و از سوی دیگر نان پخت شده طی یکی، دو ساعت در نانوایی به اتمام برسد. امیدوار ادامه داد: از سوی دیگر بالا رفتن قیمت مواد غذایی همچون گوشت، برنج، حبوبات و ... سبب شده تا قوت غالب مردم استان نان شود، به همین دلیل میزان خرید نان افزایش یافته است. وی تصریح کرد: به ‌عنوان مثال در گذشته که مردم هر کیلو برنج پاکستانی را حدود ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کردند، اکنون به ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان رسیده و در نتیجه در توان تعدادی از مردم برای خرید همیشگی این کالا نیست که آن را خریداری کنند.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به اینکه سهمیه هر روز هر نانوایی در این استان هفت تا هشت کیسه آرد است، گفت: این سهمیه کفاف تعدادی از نانوایی‌ها را نمی‌داد، در نتیجه تعدادی از نانوایی‌ها آرد را به‌صورت آزاد از سایر استان‌ها خریداری می‌کردند اما قیمت آن به‌صورت آزاد افزایش یافت و دیگر صرفه اقتصادی نداشت که آن را خریداری کنند و از سوی دیگر اجازه ورود نیز به آنها داده نشد، در نتیجه نانوایی‌ها با همان آرد نیمه‌یارانه‌ای در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در استان ۱۲۰۰ نانوایی وجود دارد، افزود: سهمیه مصرف آرد برای هر نفر در این استان طی یک ماه هشت کیلوگرم است.