مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار کشور با بیان اینکه حجم بالای صادرات تخم‌مرغ به کشورهای عراق و افغانستان بوده است، اظهار کرد: نامتعادل شدن بازار تخم‌مرغ در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش مجوز صادراتی توسط یکی از دستگاه‌های دولتی بوده که موجب کمبود عرضه این محصول در بازار داخلی شد.

وی تصریح کرد: تا تیرماه سال‌جاری مدیریت صادرات با اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار بود، اما در ماه‌های اخیر مجوز صادرات به یکی از دستگاه‌های دولتی محول شد که حجم بالای صادرات، نامتعادلی بازار تخم‌مرغ داخلی را در پی داشت. ترکاشوند گفت: طی ماه‌های اخیر با روند افزایش نرخ تخم‌مرغ در بازار داخلی، نسبت به مدیریت و محدودیت صادرات این محصول اقدام شد تا جایی که دولت صادرات را منوط به پرداخت عوارض کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار، میزان تولید تخم‌مرغ کشور در سال گذشته را بیش از یک میلیون تن عنوان کرد و گفت: با تولید این میزان تخم‌مرغ، امکان صادرات حدود ۱۰۰ هزارتن از این محصول در سال وجود دارد اما باید با مدیریت در فصول مختلف انجام شود. وی ادامه داد: تلاش ما مدیریت بازار تخم‌مرغ داخلی است تا این محصول پروتئینی از سبد خانوار ایرانی حذف نشود و حتی با ادامه صادرات نیز تنشی در بازار داخلی این محصول رخ ندهد.