اما در مورد استان تهران، فقط شهرستان‌های دماوند و ورامین مشمول این ممنوعیت هستند و براساس اعلام اتاق اصناف، در خود شهرستان تهران گروه‌های شغلی یک و ۲ می‌توانند در هفته جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در هفته جاری همچون هفته‌های گذشته همچنان تعطیل خواهند بود.

قاسم نوده‌فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران درخصوص تمدید محدودیت‌های کرونایی در تهران گفت: «در شهر تهران گروه‌های شغلی یک و ۲ می‌توانند در هفته‌جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت ‌کنند و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ همچون هفته‌های گذشته همچنان تعطیل هستند و به هیچ‌وجه امکان فعالیت ندارند. گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در حوزه اصناف شامل تمامی آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها هستند که تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.» فراهانی در ادامه تاکید کرد: «تعطیلی این صنوف پرریسک از دوشنبه ۵آبان ماه آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. از تمامی صنوف شهر تهران درخواست دارم تمامی پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت ‌کنند. با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهند شد.»

اصناف گروه شغلی ۲ نیز شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرموادغذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه‌فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است. پیش از این نیز سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس اماکن تهران با تاکید بر اینکه با اصنافی که قوانین بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهد شد، گفته بود: «در آخرین مذاکره با استاندار و رئیس اتاق اصناف تهران قرار شد تا در هفته‌جاری فقط گروه‌های صنفی یک و دو فعالیت داشته باشند. از خانواده بزرگ و دلسوز اصناف و شهروندان گرامی تقاضا دارم جهت مراقبت و صیانت از جان مردم عزیزمان بیش از پیش و با تمام‌دقت و به‌طور کامل شیوه‌نامه‌های اجرایی بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا را اجرا کنند.»