یونس حواسیان افزود: با بیشتر شدن مشکلات اقتصادی و تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری جوانان، سرریز اشتغال به واحدهای صنفی در این شرایط رکود بیشتر شده و با توجه به برداشتن سقف و حدود صنفی و تعدد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رکود توامان در بازار شرایط کسب‌وکار سخت شده است و فشارهای زیادی به کسبه به خصوص در شهرستان‌ها وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: در دو ماه گذشته کسبه فروش زیادی نداشته‌اند، به‌خصوص در شهرهای کوچک واحدهای صنفی حتی در تامین هزینه‌های اجاره واحد صنفی و دستمزد کارگر مانده‌اند و مردم صرفا نیازهای روزشان را خرید می‌کنند و لازم است مسوولان برای بهبود شرایط چاره‌اندیشی کنند.

رئیس اتاق اصناف ایلام افزود: در شرایط فعلی با توجه به رکود و تورم شاهد کاهش رشد اقتصادی ناشی از تعطیلی بنگاه‌های کوچک بوده‌ایم که این امر به کاهش تقاضا منجر می‌شود و کاهش تقاضا نیز به رکود اقتصادی می‌انجامد و درآمد سرانه کشور کاهش می‌یابد و برای جلوگیری از تعطیلی صنوف و کاهش رشد اقتصادی اصناف نیازمند یک برنامه مدون در تصمیم‌گیری‌ها هستند.

حواسیان با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد صنوف ایلام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: تمامی صنوف این استان ملزم به استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی هستند و اصناف استان تا به امروز نهایت همکاری را در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌اند.