وی پس از اعلام خبر محدودیت بازگشایی مشاغل و صنوف استان به جز دو صنف، تصریح کرد: بنا به اعلام ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، با توجه به وضعیت فوق قرمز و آمارهای موجود که مبنی بر افزایش بی‌سابقه فوت همشهریان به‌دلیل ابتلا به بیماری کروناست، نظارت بر تخلفات واحدهای صنفی تشدید خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف یزد با تاکید بر اینکه از روز شنبه ۱۰/ ۸/ ۹۹ تا ۱۶/ ۸/ ۹۹ به جز نانوایی‌ها و لبنیاتی‌ها و سوپرمارکت‌ها، دیگر صنوف تا ساعت ۳۰/ ۴ عصر مجاز به فعالیت هستند، افزود: مقابله با ویروس کرونا نیازمند استقامت و پایداری است و اگر در مورد رعایت پروتکل‌ها، هر کدام از دستگاه‌ها و قشرهای مختلف مردمی از جمله اصناف خسته شوند، این ویروس ارکان زندگی اجتماعی و فردی را با مخاطره روبه‌رو خواهد کرد.

حسنی خطاب به اصناف استان گفت: باید بپذیریم اقتصاد دنیا به واسطه ویروس کرونا با آسیب‌های جدی روبه‌رو شده و اصناف نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ در این میان، قطعا معیشت و سلامت بازاریان و شهروندان به رعایت این تصمیمات وابسته است.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت خاص اعلام شده ستاد استانی کرونا و در صورت ادامه سیر صعودی مبتلایان به این بیماری و قرار گرفتن در وضعیت مبتلایان بیشتر، احتمال تشدید محدودیت‌ها از جمله در حوزه اصناف قابل پیش‌بینی است. رئیس اتاق اصناف یزد بیان کرد: در راستای پیشگیری از ضربه خوردن به معیشت بازاریان، از جمعه ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۹ در کنار تشدید نظارت‌ها توسط واحد بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف، باید نظارت ‌اتحادیه‌های صنفی بر اعضای تحت پوشش بیشتر شود.

حسنی با بیان اینکه گردش چرخ معیشت همه کسبه با رعایت اصولی بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: در صورتی که نظارت و بازرسی‌ در اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا و برخورد جدی با واحدهای صنفی متخلف و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام نشود، تصمیمات سخت‌تری اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه اعلام شده از سوی ستاد استانی کرونا، به مدت یک هفته علاوه بر تشدید نظارت و بازرسی‌های اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، از روز شنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ گشت‌های بازرسی اتاق اصناف همراه با بازرسان اتحادیه‌های صنفی فعال شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف یزد هشدار داد: این اطلاع‌رسانی به منزله ابلاغ رسمی به همه اتحادیه‌های صنفی محسوب می‌شود.