بسیاری از واحدهای تولیدی کشور، علاوه بر اینکه در زمینه فروش محصولات خود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند؛ درخصوص تامین مواد اولیه نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند. صنعت پوشاک و نساجی کشور یکی از این کسب‌‌وکارها است که در این روزها شرایط سختی را سپری می‌کند؛ صنعتی که زمینه اشتغال یک میلیون نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است و این در صورتی است که مشکلات بسیاری گریبان این صنعت را گرفته است و اگر مشکلات و موانع موجود در این صنعت رفع شود بدون شک زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم می‌کند. صنعت پوشاک و نساجی کشور برای تامین مواد اولیه، خرید تجهیزات موردنیاز واحدهای تولیدی، بازار فروش داخلی و خارجی و... با مشکلات بسیاری دست به گریبان است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در گفت‌وگو با بازار در پاسخ به این پرسش که صنعت پوشاک و نساجی کشور درحال‌حاضر با چه مشکلاتی روبه‌رو است، گفت: درحال‌حاضر، حادترین مشکل صنعت پوشاک و نساجی کشور، تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی است.

سعید قدیری اظهار کرد: همه تولیدکنندگان به این موضوع که دولت برای تامین ارز واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلاتی روبه‌رو است واقف هستند ولی ما تولیدکنندگان انتظار داریم دولت درخصوص تخصیص ارز برای واردات، اولویت‌بندی داشته باشد تا صنایعی که نیاز مبرم به ارز برای واردات مواد اولیه دارند با مشکل روبه‌رو نشوند.