وی تصریح کرد: برخی موارد در قانون نظام صنفی نه با اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در چندسال گذشته تنظیم شده و نه با شرایط جنگ اقتصادی امروز همخوانی دارد، لذا اصلاح این ایرادات در قانون نظام صنفی اهمیت دارد.

طاهرمحمدی افزود: هر زمان که لازم به همکاری اصناف بوده، اصناف پای کار آمدند، در صورتی که اصناف از دریافت تسهیلات مناسب و خدمات لازم بی‌بهره‌اند چراکه در هیچ مرجع تصمیم‌گیرنده موثر، نماینده اصناف حضور ندارد.

طاهرمحمدی در ادامه گفت: اصناف سنتی شرکای اجتماعی نظام هستند. متاسفانه شرایط رقابت سالم و یکسان برای همه تشکل‌های بخش‌خصوصی وجود ندارد و در برخی بخش‌ها شاهد انحصار و رانت هستیم؛ به‌عنوان نمونه در بحث تغییر فرهنگ به سمت خرید از فروشگاه‌های مدرن، اصناف سنتی نادیده گرفته شدند و شرایط رقابت یکسان برای همه ایجاد نشد و با ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در شهرهای کوچک زمینه تعطیلی و ورشکستگی صنوفی که سال‌های سال خدمت‌گزار مردم بودند، فراهم شد.

دبیر هیات‌رئیسه اتاق ایران تاکید کرد: فعالیت صنوف خرد در کشور هم به لحاظ بعد اقتصادی باعث ایجاد اشتغال‌زایی بدون هزینه برای دولت می‌شود که مالیات و عوارض نیز پرداخت می‌کنند و هم از بعد دیگر باعث ایجاد امنیت در جامعه می‌شوند که باید به این مسائل توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه کرونا اولین و آخرین بحران در جامعه نیست، افزود: اصناف در این شرایط اقتصادی به‌دلیل علاقه به مردم و دولت و نظام از درآمدصنفی خود گذشتند اما عدالت در حوزه صنفی رعایت نمی‌شود و مطالبات اصناف مغفول مانده است.

طاهرمحمدی اظهار کرد: اصناف ویترین جامعه شهری هستند و بیشتر دیده می‌شوند اما آیا بر عملکرد دیگر مشاغل و ارگان‌ها یا فعالیت داروخانه‌ها و پمپ بنزین‌ها و دست‌فروش‌ها که این روزها پررنگ‌تر هستند برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز نظارت و سرکشی می‌شود؟ یا فقط اصناف زیر ذره‌بین هستند و فعالیتشان کنترل می‌شود. اگر لازم به نظارت است باید همه بخش‌ها را شامل شود نه فقط اصناف.

دبیر هیات‌رئیسه اتاق ایران درخصوص بحث بازرسی و نظارت بیان کرد: طبق تبصره ۷ ماده ۷۲ در قانون نظام صنفی مبنی بر پرداخت بودجه به صنوف از جرایم تعزیرات در ۱۰سال گذشته چیزی پرداخت نشده است اما اگر بررسی کنید فعالیت بازرسی و نظارت اصناف در ۱۰ سال گذشته را می‌بینید که اصناف با کمترین بودجه چه تلاشی برای کنترل و نظارت بازار داشته‌اند و روسای اتاق‌ها با اعتبار خود بازار را کنترل کرده‌اند و این همه هجمه به اصناف برای گران‌فروشی بی‌انصافی است چراکه شاهد گرانی هستیم نه گران‌فروشی و امیدواریم بتوانیم خدمتی برای اصناف انجام دهیم.