ناصر نبی‌پور با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری دولت که بی‌توجه به هزینه‌های تولید بوده و منجر به زیان تولیدکنندگان شده است، گفت: قیمت مصوب ۱۲ هزار تومان برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ مورد تایید ما نبود اما حدود دو ماه قبل قرار شد دولت ۱۰۰ درصد ذرت و ۷۰ درصد کنجاله سویای مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین کند تا این قیمت برای تولیدکننده به‌صرفه باشد؛ متاسفانه با گذشت حدود دو ماه، دولت هنوز به وعده خود عمل نکرده است. وی قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا را درحال‌حاضر ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم ذرت بیش از ۴۴۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان است.

این فعال بخش‌خصوصی با اشاره به اینکه مشکل اصلی دولت کمبود نهاده است، گفت: حتی وقتی تولیدکنندگان تعیین سهمیه می‌شوند، شرکت‌های توزیع‌کننده اعلام می‌کنند که نهاده نداریم ضمن اینکه بین ۱۰ تا ۵۰ روز طول می‌کشد تا این شرکت‌ها از بنادر بارگیری کنند و بیاورند.

نبی‌پور با بیان اینکه بانک مرکزی مرتب اعلام می‌کند که تخصیص ارز نهاده‌های دامی انجام شده است، افزود: متاسفانه ارزهای تخصیص داده شده قابلیت انتقال ندارند و این مساله واردکنندگان را دچار چالش کرده است. وی با اشاره به اینکه شرایط تولید برای مرغداران بسیار دشوار شده، تصریح کرد: قرار بود مرغداران در اعتراض به شرایط موجود طی روزهای آتی تجمعاتی داشته باشند که به دلیل کرونا لغو و بنا شد جلسه‌ای با حضور مسوولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت و نمایندگان مرغداران برگزار و به وضعیت آنها رسیدگی شود. در شرایطی هستیم که برخی مرغداران ناچار شده‌اند آپارتمان و خانه خود را بفروشند تا بتوانند خوراک مورد نیاز برای جوجه‌ریزی‌های انجام شده را تامین کنند تا سرمایه‌شان به باد نرود.

نبی‌پور با بیان اینکه مرغداران از شرایط فعلی بسیار خسته شده‌اند و به اصطلاح کارد به استخوان‌شان رسیده است، افزود: هزینه‌های بالای تولید در کنار فشار دولت برای عرضه تخم‌مرغ به قیمت کیلویی ۱۲ هزار تومان فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد آورده است.