امیر دلداری افزود: در ادامه این روند تا چند روز آینده گشت‌های بازرسی به سوی حاشیه شهر نیز هدایت خواهند شد و کل شهر مشهد تحت بازرسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در دومین روز اجرای طرح ممنوعیت فعالیت‌های صنفی مشاغل گروه‌های۲، ۳ و ۴، ۱۰ گشت مشترک بازرسان در صبح و ۶ گشت مشترک در شب فعال شد که منجر به ۱۳ هزار و ۱۵۰ فقره بازرسی و صدور ۲۱۱ اخطار کتبی، تنظیم ۲۹ فرم جریمه و پلمب ۱۱ واحد صنفی متخلف شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: مجتمع‌های تجاری و پاساژهای مشهد از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمکین کرده و به‌صورت کامل تعطیل بودند.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ طی چند روز گذشته و افزایش نظارت‌ها در این زمینه افزود: قیمت مصوب گوشت گرم مرغ به ازای هر کیلوگرم ۲۰۴ هزار ریال است و فروش آن به قیمت بالاتر تخلف به‌شمار می‌رود و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دلداری ادامه داد: برای کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار، توزیع ۱۰۰ تن گوشت منجمد مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال در واحدهای صنفی منتخب با اولویت مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر آغاز شده است.

وی گفت: این واحدها اقدام به نصب بنر متحدالشکل مبنی بر توزیع گوشت منجمد مرغ به قیمت طرح تنظیم بازار کرده‌اند و طی چند روز آینده مقدار بیشتری از گوشت منجمد مرغ در بازار این شهر توزیع می‌شود.

از ابتدای آذر براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای دارای وضعیت قرمز از نظر شیوع این ویروس ممنوع است که در این راستا در شهر مشهد به‌جز واحدهای عرضه مایحتاج ضروری مردم و واحدهای خدماتی در بخش‌های مختلف، باقی صنوف مجاز به فعالیت نیستند.

نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشندگان میوه و سبزی، مواد پروتئینی، تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی و شوینده، عینک‌سازان، فروشندگان گیاهان دارویی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، همچنین واحدهای خدماتی شامل خشکشویی‌ها، واحدهای تعمیر خودرو، الکترومکانیک و تلفن همراه، فروشندگان لوازم خانگی، رایانه، مصالح ساختمانی، لوله و پروفیل، شوفاژ و تهویه، لوله‌بازکنی و قفل و کلیدسازی، آهنگران و صنوفی که در بخش ارائه خدمات و تعمیرات هستند، مجاز به فعالیت بدون محدودیت هستند.