عبدالرضا شیخان در مورد ضرورت آزادسازی قیمت‌گذاری سیمان، اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌سازی برای تولید سیمان بیشتر از نیاز کشور و بخش صادرات است، دیگر نیازی به قیمت‌گذاری این کالا نیست.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: این کالا باید خود کشف قیمت شود و به فروش برسد. اینکه بخواهیم قیمت سیمان را سرکوب کنیم و در حدی نگه داریم که تولید به‌صرفه نباشد به این صنعت لطمه وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: در جایی که نرخ تمام عوامل تشکیل دهنده قیمت تمام شده تولید افزایش چشمگیر داشته است، اینکه بخواهیم قیمت یکی از مصالح ساختمانی با اهمیت را سرکوب کنیم، هیچ اتفاق خوشایندی برای صنعت نمی‌افتد.

شیخان با بیان اینکه سایر مصالح ساختمانی افزایش قیمت داشتند و جزو قیمت‌گذاری هم نیستند، گفت: در بین مصالح ساختمانی تنها کالای با اهمیتی که قیمت‌گذاری می‌شود، سیمان است. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه وقتی عرضه کالایی مازاد بر تقاضا باشد، نباید قیمت‌گذاری شود، افزود: با توجه به بالا بودن میزان تولید سیمان در کشور، در صورت آزادسازی، قیمت این محصول چندان افزایش نمی‌یابد و شاید در برخی موارد شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

وی تاکید کرد: در همین راستا و با توجه به احتمال کاهش تولید سیمان، نامه‌ای را برای وزیر صمت ارسال کردیم و خواستار تامین گاز کارخانه‌ها و آزاد شدن قیمت شده‌ایم.