نجف کریمی افزود: همکاری و تعامل خوب اصناف با ستاد مقابله با کرونا و اجرای طرح محدودیت‌ها باعث شد وضعیت اکثر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری از قرمز به نارنجی برسد و این نتیجه همکاری و از خودگذشتگی صنوف در تعطیلی واحدهای صنفی‌شان است.

وی تصریح کرد: پیش از شروع ویروس کرونا شرایط دشوار اقتصادی، افزایش تورم و رکود، فضای کسب‌وکار را سخت کرده بود و با گذشت بیش از ۱۰ ماه از کرونا وضعیت اقتصادی بازار با مشکلات بیشتری همراه شده به‌خصوص در شهرهای کوچک که میزان درآمد اندک است. کریمی اظهار کرد: کلید توسعه اقتصادی هر کشور رشد اقتصادی حاصل از فعالیت کسب‌وکارها و واحدهای صنفی و کارخانه‌های آن در تمامی بخش‌ها است و امروز کرونا شرایط را برای همه کسب‌وکارها سخت کرده است. کاهش درآمد، چک‌های روی دست مانده، عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها و نامتعادل بودن قیمت‌ها مشکلاتی است که واحدهای صنفی با آن روبه‌رو هستند و تحت فشار قرار گرفته‌اند.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد افزود: همکاری اصناف و بازاریان در اجرای محدودیت‌های کرونایی طی دو هفته گذشته مناسب بوده است و امیدوار هستیم حمایت‌هایی که از اصناف صورت می‌گیرد نیز مناسب باشد.