جشن گلریزان کسبه بجنوردی   برای آزادی زندانیان

مهدی امیدوار اظهار کرد: در جشن گلریزان ستاد دیه که به همت ستاد دیه و جمعی از اصناف بجنوردی برگزار شد، اتفاقی رقم خورد که واقعا انتظار آن را نداشتیم.

وی افزود: بنا به درخواست ستاد دیه استان خراسان‌شمالی از تعداد محدودی از کسبه مرکز استان دعوت کردیم تا برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیاز بود حضور یابند. تصور ما این بود که در اوضاع فعلی اقتصادی، این درخواست از کسبه واقعا نابجا و نشدنی است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان‌شمالی تصریح کرد: به حول و قوه الهی و با کمک ۱۰ نفر از کسبه بجنوردی، در اتفاقی کم‌نظیر، در کمتر از چند دقیقه، بیش از ۴ میلیارد ریال برای آزادی چند زندانی غیر عمد بجنورد که بیش از ۲۰ سال سابقه زندان داشتند جمع‌آوری شد.

امیدوار ادامه داد: با این مبلغ زمینه آزادی این زندانیان بعد از دو دهه فراهم شد و با این شرایط بسیار سخت بازار، این حرکت اصناف بسیار ستودنی است. بازاریان نشان دادند ظرفیت عظیمی برای فعالیت‌های اجتماعی و نیکوکارانه دارند و این عزم قابل ستایش است. وی افزود: اصناف خراسان‌شمالی در شرایط بسیار سخت بازار و اقتصاد آشفته این روزها، تاکنون در طول سال‌جاری کمک‌هایی را جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از قبیل اهدای رایگان ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی داشتند که بسیار قابل تقدیر است.