رونق فر وش اجناس دست‌دوم

مهدی امیدوار گفت: «گرانی و افزایش بی‌رویه قیمت، سبب‌شده تا گرایش و رغبت مردم به اجناس دست‌دوم بیشتر شود. عرضه اجناس دست‌دوم در بازار کالاهای الکترونیکی رونق یافته و البته به علت شرایط اقتصادی تقاضا به این کالاها هم بیشتر شده است. در این شرایط شاهد واردات اجناس الکترونیکی بی‌کیفیت و بسیار نامرغوب در استان خراسان‌شمالی هستیم.»

رئیس اتاق اصناف بجنورد گفت: «اجناس دست‌دوم بی‌کیفیت که عمدتا چینی هستند، مردم را گلایه‌مند کرده است و در این زمینه شکایت‌ها و انتقادهای بسیاری از نابسامانی‌ها در بازار موبایل و سایر اجناس الکترونیک به اتاق اصناف منعکس می‌شود. خریداران اجناس دست‌دوم گلایه دارند که جنس خریداری شده تنها پس از یکی دو هفته استفاده، خراب شده و قابل استفاده نیست. جولان اجناس الکترونیک دست‌دوم در بازار سبب شده تا مشتریان اصناف مربوط به تعمیر موبایل و رایانه هم افزایش یابد.»

امیدوار خاطرنشان کرد: «در بسیاری از موارد، اجناس الکترونیکی وارداتی، قابل‌تعمیر و استفاده مجدد نیستند. قیمت اجناس الکترونیک بسیار بالا رفته است و مردم توان خرید این محصولات را ندارند، از این‌رو ناچارا به اجناس دست‌دوم روی آورده‌اند؛ به همین دلیل قیمت اجناس الکترونیک دست‌دوم در بازار به‌شدت افزایش یافته است.»