رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور ایران افزود: اگر به هر عنوان واردات جو از این کشور صورت بگیرد، باید در مبادی ورودی و در زمان بارگیری در مبدأ کاملا کنترل شود و به تایید نمایندگان سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی کشور برسد.

وی در پاسخ به اینکه چه دلیلی برای بی‌کیفیتی محموله‌های جو در عراق دارید، گفت: انبارهایی که محصول جو در این کشور نگهداری شده روباز بوده و مربوط به ۲ یا ۳ سال گذشته است و عملیات نگهداری این نهاده توسط سازمان‌های مربوطه به خوبی صورت نگرفته و به همین دلیل کیفیت خود را از دست داده و در برخی موارد نیز فاسد شده است.

قدیری در پاسخ به اینکه وضعیت ذخایر جو در کشور چگونه است و به چه میزان واردات نیاز داریم،گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴/ ۱ میلیون تن جو دامی به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار وارد کشور شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۰درصد کاهش واردات داشتیم که به‌نظر می‌رسد سیاست‌گذار اقتصادی باید تمام تلاش خود را جهت کمبود کشور به‌کار گیرد تا کشور تا اردیبهشت سال آینده که جو ایران برداشت می‌شود، با بحران مواجه نشود.

جو دامی یک نهاده بسیار ضروری برای خوراک دام و طیور کشور است. اخیرا برخی مسوولان داخلی وضعیت ذخیره آن را در کشور تا ۱۴ روز اعلام کرده و تاکید کرده‌اند که حتما واردات جو باید تا آخر سال انجام شود.