مرتضی حق پرست، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی تهران در ادامه بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مبنی بر رونق و جهش تولید، برخی از فعالان صنفی در عرصه لوازم ورزشی تلاش کردند تا در حوزه تولید پوشاک و برخی ادوات ورزشی فعال باشند، اما در نیمه راه با کمبود مواد اولیه مواجه شدند.

او از نبود ثبات اقتصادی به‌عنوان یکی از موانع بزرگ رونق تولید یاد کرد و افزود: تولیدکننده با هزاران مشکل کالا را تولید می‌کرد؛ اما در نهایت، نه‌تنها با فروش محصول تولید شده سود نمی‌کرد؛ بلکه برای خرید همان مواد اولیه باید، کل نقدینگی در دست که از فروش کلیه محصولات حاصل شده بود را برای تهیه مواد اولیه برای تولید مجدد هزینه می‌کرد، بنابراین در این روند نه تنها نتوانست رشد اقتصادی کند بلکه سرمایه و داشته مادی‌اش نیز در کمتر از چند ماه آب شد. نه انگیزه‌ای ماند و نه سرمایه‌ای؛ بنابراین پس از ماه‌ها تلاش و سر سختی از تولید دست کشید و به کار سابق خود نیز نتوانست برسد.

حق‌پرست از نبود حمایت‌های دولت در شرایط سخت از اصناف گفت: انتظارمان از دولت به‌دلیل وعده‌هایی بود که به اصناف جهت حمایت از ایشان داده بود که هیچ‌کدام تحقق نیافت. اکنون نیاز به دقت عمل سازمان امور مالیاتی داریم که شرایط اصناف را درک کند، کسب‌وکار سال ۹۹ کاملا راکد و بدون سود بوده است و اصناف توان پرداخت مالیات را ندارند.

وی با اظهار امیدواری از بازگشایی ورزشگاه‌ها و استخرهای روباز بیان کرد: بنا به دستور ستاد ملی کرونا، ورزشگاه‌ها و استخرهای ورزشی از مدت‌ها پیش تا چندی پیش به‌طور کامل تعطیل شده بود؛ اما خوشبختانه با کمتر شدن شیوع ویروس کم‌کم این مکان‌ها تا حدودی فعال شدند.

بارها به وزارت ورزش نامه‌نگاری و متذکر شدیم ورزش نیروی خاصی به بدن می‌دهد و از آن مقابل بیماری‌ها مراقبت می‌کند، تعطیل شدن ورزشگاه‌ها خود باعث زیاد شدن بیماری می‌شود، اکنون خوشحالیم که این مکان‌ها مجدد بازگشایی شده و می‌توانیم با رونق ورزشگاه‌ها، امید وار باشیم تا فروش لوازم ورزشی نیز رونق پیدا کند.