طاهرمحمدی افزود: هیچ محدودیتی برای واحدهای صنفی برای ارائه درخواست و مشارکت در اجرای طرح فروش فوق‌العاده طبق ضوابط آیین‌نامه اجرایی، با صدور مجوز اتحادیه و رعایت تخفیف‌ها و پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

  مردم با خرید مناسب بازار را مدیریت کنند

دبیر هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: از مردم می‌خواهیم تا اقلام کالایی موردنیاز شب عید خود را به‌اندازه خریداری و تامین و از احتکار خانگی خودداری کنند. طاهر محمدی افزود: همان‌طور که تا‌کنون به‌جز برخی نوسانات قیمت و عرضه در تامین نیاز بازار به کالاهای مختلف مشکلی نداشته‌ایم، مردم مطمئن باشند که مشکلی در تامین کالاهای مورد‌نیاز آنها در ایام نوروز نیز وجود نخواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف شمیرانات از نظارت بازرسان برای رعایت ضوابط فروش کالا و پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی منتخب طرح فروش فوق‌العاده خبر داد و افزود: وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز براساس وظایف و اطلاعات تخصصی خود بر بازار برخی اقلام کالایی نظارت می‌کنند.

طاهر محمدی، دبیر هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: در طرح فروش فوق‌العاده، کالاهای پرتقاضای شب عید مانند پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه، خدمات‌فنی خودرو و قالیشویی با قیمت حداقل ۱۵درصد کمتر از نرخ متعارف بازار عرضه می‌شود.