مرغ به اندازه کافی در بازار وجود دارد

وی افزود:« در تهران حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مرغ ‌فروشی وجود دارد، ممکن است در هر گوشه‌ای از شهر قیمت مرغ متفاوت باشد. در بعضی مراکز مرغ را به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان نیز می‌فروشند اما ممکن است یک مغازه روزانه ۱۵۰ مرغ بفروشد و با همان تمام هزینه‌های مغازه و زندگی خود را به دست بیاورد. این بزرگ‌ترین اشکال سیستم توزیع است که باعث تفاوت قیمت‌گذاری در سطح شهر می‌شود.»

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با تاکید بر یکسان بودن هزینه برای مرغ فروشان گفت:« قیمت مرغ زنده برای کسی که مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ می‌فروشد با کسی که گران‌تر می‌فروشد برابراست. قیمت کشتارگاه و دیگر هزینه‌ها هم برابراست.» وی در ادامه با انتقادی عجیب از مردم افزود:«هم مصرف مرغ بالا رفته و هم مردم عجله می‌کنند و هرجایی که صف می‌بینند می‌ایستند، حتی ممکن است در ابتدا ندانند که این صف برای مرغ یا روغن یا حبوبات است!»

وی در ادامه با اشاره به نرخ روز گوشت مرغ در بازار خاطرنشان کرد: «در بازار مرغ کیلویی از ۲۱ تا ۲۷ هزار تومان فروخته می‌شود. این تفاوت‌ها نسبت به سایر کالاها چندان هم زیاد نیست، در دیگر کالاها تفاوت قیمت تعاونی با آزاد ممکن است تا دوبرابر هم برسد. ۱۰ یا ۱۲ درصد قیمت اضافه‌تر مرغ مساله بزرگی نیست.»