وقایع 17 بهمن 1357

*در مجلس دولایحه مربوط به انحلال ساواک و تعقیب و دستگیری امرا و وزرای پیشین (از سال ۱۳۴۱) که مرتکب خلاف‌های غیرقانونی و ضدمردمی شده بودند، به تصویب رسید.

* دکتر سعید، رئیس مجلس شورا، در جلسه مجلس اظهار کرد: بازگشت حضرت آیت‌الله العظمی خمینی، مرجع عالیقدر تشیع را به خاک وطن از طرف خود و عموم نمایندگان خوشامد می‌گویم.

* مردم سراسر کشور در تایید دولت بازرگان، راهپیمایی کردند.

*امام خمینی در سخنانی اعلام کردند: کار عاقلانه و مفید به حال کشور این است که بختیار و ارتش در مقابل انقلاب اسلامی، عکس‌العملی مثبت داشته باشند.

*جامعه روحانیت مبارز تهران در اطلاعیه‌ای مردم را دعوت کرد تا روز نوزدهم بهمن ماه، با شرکت در تظاهراتی گسترده حمایت خود را از مهندس بازرگان اعلام کنند. تشکل‌های سیاسی دیگر نیز در اطلاعیه‌هایی با این مضمون به ضرورت شرکت مردم در تظاهرات نوزدهم بهمن ماه تاکید کردند.

* تظاهرات مردم زاهدان، به پشتیبانی دولت مهندس بازرگان، مورد هجوم قرار گرفت. در این حادثه حدود شصت و دو نفر کشته یا زخمی شدند.

* در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری، افسران جوان از سوگند وفاداری به شاه معاف شدند.

* بیست و هشت تن ازکادر نیروی هوایی که در خاش زندانی بودند، آزاد شدند.

* وزارت امور خارجه تصمیم گرفت که ایران را از پیمان سنتو خارج کند.

* مطبوعات شوروی از نخست‌وزیری بازرگان استقبال کردند.

* قیمت نفت در بازار جهانی دو برابر شد.

• ژنرال‌هایزر ایران را ترک کرد.

* امام خمینی در جمع صادرکنندگان خشکبار درباره غارت سرمایه‌های معنوی و مادی ایران در دوره پهلوی و لزوم پشتیبانی از دولت موقت سخنرانی کردند. ایشان همچنین در جمع کارکنان شرکت نفت بر وحدت و همبستگی اقشار مختلف مردم، برادری شیعه و سنی و مسوولیت روشنگری و تبلیغ تاکید کردند.