ریچارد مارچ هو؛ مخترع ماشین‌چاپ دورو

مارچ‌هو در دوازدهم سپتامبر ۱۸۱۲ میلادی در نیویورک و در خانواده‌ای به‌‌دنیا آمد که صاحب یک کارخانه تولید ماشین‌چاپ بودند و از همین‌رو در پانزده سالگی وارد صنعت خانوادگی خود شد و چندین سال بعد از مدیران‌ارشد شرکت پدرش، «شرکت آر.هو» شد. هو پس از مرگ پدر، در راس کارخانه قرار گرفت و بعدا برادرش رابرت نیز به همکاری با او پرداخت. اختراعات ریچارد هو سبب توسعه فعالیت‌های شرکت در شهرهایی همچون نیویورک، بوستون و نیز انگلستان شد.

در آغاز، تولید اره‌های فولادی را به کسب و کار خود افزود و در تولید آنها تغییراتی برای کاربرد بهتر ایجاد کرد. در ۱۸۳۷ از انگلستان دیدار کرد و امتیازنامه تولید نوعی اره را به‌دست آورد و پس از بازگشت به آمریکا، آموزشگاهی رایگان برای آموزش نجاری بنا کرد.

بیشترین شهرت هو، در ارتباط با اختراع یک ماشین چاپ دوار در ۱۸۴۳ است؛ نوعی ماشین که بر روی یک سیلندر دورانی قرار می‌گرفت تا بتوان بسیار سریع‌تر از ماشین‌های چاپ مسطح قدیمی چاپ کرد. هو اختراع این ماشین را چهار سال بعد به‌نام خود ثبت کرد و همان سال کاربرد تجاری یافت. ناشر روزنامه «سان» در بالتیمور جزو اولین خریداران و استفاده‌کنندگان این ماشین بود.  طی سال‌های‌۱۸۷۱-۱۸۶۵‌ با تاسیس کارخانه‌ای بزرگ در لندن، شش هزار کارگر را به‌خدمت گرفت و برای آموزش آنها کلاس‌های شبانه دایر کرد.

در سال۱۸۷۰ یک ماشین چاپ دوارساخت که هم‌زمان بر دو طرف یک کاغذ چاپ می‌کرد و آن را «‌ماشین چاپ دو‌رو با نوار کاغذپیوسته» نامید. در این ماشین یک نوار کاغذی پیوسته به طول پنج مایل به‌کار می‌رفت و در هر دقیقه ۲۴۰‌متر کاغذ در آن قرار داده می‌شد و در هر ساعت‌‌ ‌۱۸‌هزار نسخه روزنامه چاپ می‌کرد؛ این فناوری نخستین‌بار از سوی نشریه «نیویورک‌تریبون» به‌کار رفت. چهار سال بعد یک «غلتک‌دوار» اختراع کرد که می‌توانست با همان سرعتی که روزنامه چاپ می‌شد، آن را تا بزند. هو سرانجام طی سفری به ایتالیا، در سال ۱۸۸۶ در فلورانس درگذشت.‌