اسکات مک نیلی؛ بازرگان حامی ترامپ

در ۱۹۸۲ به پیشنهاد وایند کاسلا، هم‌دانشگاهی خود در استنفورد به سان میکروسیستمز پیوست. در دهه هشتاد سان در کنار اپل، سیلیکون گرافیکز، تری کام و شرکت اوراکل بخشی از موج شرکت‌های موفق و نوپا در سیلیکون‌ولی بود. نام «sun» از پروژه اندی بکتولشیم- از موسسان سان- با نام «شبکه دانشگاه استنفورد» اخذ شده بود.

در ۱۹۸۴ مک نیلی به‌عنوان مدیرعامل سان جایگزین کاسلا شد که در نهایت در ۱۹۸۵ از این کمپانی جدا شد‌ اما مک نیلی نیز در ۲۰۰۶ از این مقام پس از بیست و دو سال کناره‌گیری کرد. در ۲۰۱۰ یعنی همان سال که اوراکل سان را خرید، مک نیلی با همکاری تنی چند کمپانی آمارگیری رسانه‌های اجتماعی ویین را راه‌اندازی کرد. اما این کسب و کار و سرمایه‌گذاری جدید پوشش رسانه‌ای زیادی نیافت چون همان روز که از رسانه‌ها برای افتتاح این شرکت دعوت شد، استیو جابز، از موسسان اپل درگذشت. در جولای ۲۰۱۹ وین به تصاحب چیتا دیجیتال درآمد.

مک نیلی به گفته خودش یک «کاپیتالیست دوآتشه» است و با ایدئولوژی لیبرتارینیسم مرتبط است هر‌چند او همواره از حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه بوده است. حضور مداوم وی در شبکه تجاری فاکس و ارائه مباحثی در ارتباط با کسب و کار لیبرتارین موید همین نکته بوده است. در ۲۰۱۷ سیاست‌های اقتصاد بازار آزاد دونالد ترامپ را ستود و در ۲۰۱۹ یک مهمانی برای جمع‌آوری کمک مالی برای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ راه‌اندازی کرد.