جفری‌کو، بانکدار میلیاردر تایوانی

منشأ ثروت خانواده‌ کو به اواخر قرن نوزدهم در شهر لوکانگ برمی‌گردد. نخستین نسل از نیاکان کو در این زمان سرمایه‌گذاری انحصاری در تجارت کافور، نمک، شکر و زمین را در دست گرفتند. جفری‌کو در هشتم دسامبر ۱۹۳۳ در استان تایچو در تایوان که در آن زمان در سیطره امپراتوری ژاپن بود به‌دنیا آمد. او در سال ۱۹۵۷ از دانشگاه سوژو‌تایپه در رشته حسابداری لیسانس گرفت و سپس راهی نیویورک شد و در بروکلین اقامت گزید. کو فوق‌لیسانس خود را از دانشکده‌ تجارت استرن در دانشگاه نیویورک در ۱۹۶۲ دریافت کرد.  در میانه قرن بیستم کو همراه با عموی خود، کو چن‌فو گروه کوس را تاسیس کرد که یک گروه تولیدی/ کنسرسیومی تجاری در حوزه سیمان، بیمه، خدمات مالی، لیزینگ، هتلداری و... است. هلدینگ مالی چایناتراست یکی از بزرگترین بانک‌های تجاری بخش خصوصی در آسیا به‌شمار می‌رود. جفری‌کو سینیور از برندگان بورس تحصیلی آیزنهاور و نماینده تایوان در مذاکرات پیچیده با چین نیز بود و در گردهمایی‌های بزرگ جهانی همچون کنفرانس همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه حضور فعالانه‌ای داشت.

کو بانک تجاری چایناتراست را در ۱۹۶۶ نخست با نام «شرکت اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری چین» تاسیس کرد. این بانک دارای شرکت‌های تابعه‌ای در فیلیپین، آمریکا، کانادا، اندونزی، شعب برون‌مرزی در سنگاپور، هنگ‌کنگ، ژاپن و ویتنام و دفاتر نمایندگی در لندن، بانکوک، هانوی، پکن، مانیل و لس‌آنجلس است.

موسسات حرفه‌ای جهانی در دو مجله «آسیامانی» و «اَسِت» این بانک را بهترین بانک تایوان نامیده‌اند. در سال ۲۰۰۸ مجله فوربس کو را با ثروت ۸/ ۲میلیارد دلاری، ششمین ثروتمند تایوان نامید. در سال ۲۰۰۱ نیز وال‌استریت ژورنال گزارش داد که ارزش کل دارایی‌های گروه کوس، ۳۶میلیارد دلار است. کو از دانشگاه دلا ساله ‌فیلیپین و دانشگاه نرمال چین‌شرقی در شانگهای دکترای افتخاری دریافت داشته است. کو که برای درمان بیماری پارکینسون خود به نیویورک رفته بود در نهایت در ۶دسامبر ۲۰۱۲ در همین شهر درگذشت.  در سال ۲۰۱۶ خانواده کو با ثروتی بالغ بر ۷/ ۳ میلیارد دلار در فهرست پنجاه خانواده ثروتمند تایوان قرار گرفتند، در حالی‌که دو سال بعد ثروت این خانواده به ۵ میلیارد دلار افزایش یافت.